CLIL teachers and their language
[Οι εκπαιδευτικοί της CLIL και η γλώσσα τους]
Mary SPRATT

 

Relatively little focus has been given to the language needed by CLIL teachers, of whatever first language background, to fulfil their roles in the classroom. This paper attempts to summarise research on various aspects of CLIL teacher language covering what the research says about what CLIL teachers may need to use language for, registers, the discourse characteristics of CLIL teacher language and the demands placed on this language by recommended CLIL classroom practices. Finally it focusses on the CLIL teacher and TLA (teacher language awareness) and then ties all this research into CLIL teacher competences. This summary of research on CLIL teacher language provides a platform through which the article then goes on to propose an initial specification of ‘English for CLILing’ and make recommendations for CLIL teacher language training as part of professional
development.
–
Σχετικά μικρή έμφαση έχει δοθεί στη γλώσσα που απαιτείται από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εφαρμόζουν τη μέθοδο CLIL, ανεξαρτήτως της πρώτης γλώσσας, για να εκπληρώσουν το ρόλο τους μέσα στην τάξη. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να συνοψίσει ερευνητικές δραστηριότητες σε διάφορες πτυχές της γλώσσας των εκπαιδευτικών καλύπτοντας οπτικές για το πώς χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί τη γλώσσα, τα χαρακτηριστικά του λόγου του εκπαιδευτικού και τις απαιτήσεις που τίθενται σε αυτή τη γλώσσα από τις πρακτικές στην τάξη όπου εφαρμόζεται η μέθοδος CLIL. Τέλος, η εργασία εστιάζει στον εκπαιδευτικό της CLIL καθώς και στη γλωσσική επίγνωση των εκπαιδευτικών, και συνδέει όλα αυτά με τις δεξιότητες του εκπαιδευτικού στο συγκεκριμένο διδακτικό πλαίσιο. Η σύνοψη ερευνών που σχετίζονται με τη γλώσσα του εκπαιδευτικού που εφαρμόζει τη μέθοδο CLIL παρέχει μια πλατφόρμα μέσω της οποίας το άρθρο επιχειρεί μια αρχική εννοιολογική αποσαφήνιση της «αγγλικής γλώσσας για CLILing» και προχωράει σε προτάσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν την CLIL ως συνιστώσα της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.


Keywords: CLIL teacher language, language use, discourse, classroom practices, CLIL teacher competences, English for CLILing, professional development.