Implementing CLIL in Greek secondary school setting: a suggestion for good teaching practices
[Εφαρμόζοντας τη μέθοδο CLIL σε Σχολείο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Μία πρόταση για καλές διδακτικές πρακτικές]
Maria CHIONIS, Dimitra DERTILI, Ioanna KYNIGOU and Eleni XANTHAKOU

 

The present article aims at describing the implementation of CLIL method in the setting of a Secondary school in Athens, Greece. The theoretical framework of the method itself and its pedagogical background will be followed by a specific description of its application in practice, in a variety of cognitive fields. We will present a provisional informal assessment of the implementation of CLIL, in an attempt to evaluate the possible advantages and disadvantages of the method, both in terms of cognitive as well as linguistic development, as these have emerged from its practical application. We will highlight the requirements we consider necessary for a successful implementation of the method and refer to the constraints set by the existing educational setting. There will also be an attempt to contextualize the method within a common European approach to teaching which focuses on using technology and innovative practices to meet cognitive needs and requirements. Finally, provisional conclusions will be drawn, as the method is still at a pilot stage. There is a need for further studies (both quantitative and qualitative) in order to assess the opportunities presented and the obstacles anticipated in the event of a more generalized implementation of the method.

 

Στόχος του παρόντος άρθρου είναι να περιγράψει την εφαρμογή της μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning/Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας) σε ένα δημόσιο Πειραματικό Γυμνάσιο της Αθήνας. Παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου καθώς και το παιδαγωγικό της υπόβαθρο και ακολουθεί η περιγραφή της πρακτικής εφαρμογής της μεθόδου, σε ποικίλα νοηματικά διδακτικά πεδία. Στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε μια αρχική εμπειρική και ποιοτική αποτίμηση της εφαρμογής της μεθόδου επιχειρώντας την αξιολόγηση τυχόν θετικών και αρνητικών στοιχείων της όσον αφορά στη νοητική αλλά και στη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών. Θα τονίσουμε τις προϋποθέσεις που κρίνουμε απαραίτητες για την επιτυχή εφαρμογή της μεθόδου και θα αναφερθούμε στους περιορισμούς που θέτει το παρόν πλαίσιο εφαρμογής. Θα επιχειρήσουμε επίσης να συνδέσουμε την μέθοδο με την κοινές Ευρωπαϊκές διδακτικές πρακτικές που εστιάζουν στην χρήση της τεχνολογίας και της καινοτομίας για την εκπλήρωση μαθησιακών αναγκών. Τέλος, θα παρουσιάσουμε κάποια συμπεράσματα από ένα πρώτο, πιλοτικό στάδιο εφαρμογής επισημαίνοντας ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα (ποιοτική και ποσοτική) για να αξιολογηθούν κατάλληλα οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει, αλλά και τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσει η μέθοδος CLIL σε περίπτωση ευρύτερης εφαρμογής της.

 

Keywords: CLIL, history, music, literature, biology, FLT.