A CLIL model: teaching science at secondary education
[H Μέθοδος CLIL: Διδασκαλία Θετικών Μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση]
Kleopatra KALOGERAKOU, Marianthi BAKA and Maria LOUNTZI

 

The aim of this article is to describe the implementation of the CLIL (Content and Language Integrated Learning) teaching method in Science at the 1st Experimental Middle School of Athens. It is about a small-scale project of a 12-hour module for the 1st grade on ‘The organization of life’ in Biology and a 12-hour module for the 2nd grade on ‘Consumer Behaviour’ in Home Economics. The project lasted for three months and involved one teaching period per week. All 1st and 2nd graders were involved in the same modules with differentiation between higher and lower level students. This project belongs to an on-going research project to develop a pedagogical model for CLIL at the school by involving more content areas and more systematic CLIL teaching throughout the school year.

 

Σκοπός του άρθρου είναι να περιγράψει την εφαρμογή της μεθόδου CLIL στα μαθήματα της Βιολογίας και της Οικιακής Οικονομίας, στην 1η και 2α τάξη Γυμνασίου αντίστοιχα, στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. Για την εφαρμογή της μεθόδου, υπήρξε διαθεματική συνεργασία μεταξύ των αγγλικών και των δυο προαναφερθέντων γνωστικών αντικειμένων. Η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε σε συγκεκριμένες ενότητες του ελληνικού σχολικού εγχειριδίου, με τη διδασκαλία των αντίστοιχων ενοτήτων να προηγούνται του αγγλικού μαθήματος, προσδοκώντας στην ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και στην διεύρυνση του γνωσιολογικού τους υποβάθρου. Το μοντέλο περιλαμβάνει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το σχεδιασμό των μαθημάτων σύμφωνα με τις αρχές του CLIL, τη φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε το υλικό και χρησιμοποιήθηκαν οι αντίστοιχες πηγές, την αξιολόγηση του προγράμματος καθώς και προβληματισμοί για τη μελλοντική εφαρμογή του.

 

Keywords: Content, CLIL, biology, home economics, cognition, collaboration.