The Writing Portfolio: an alternative assessment tool with young learners of English
[O Φάκελος Γραπτού Λόγου: ένα εργαλείο εναλλακτικής αξιολόγησης μικρών μαθητών στην Αγγλική Γλώσσα]
Melpomeni BARABOUTI

 

Abstract

This paper presents the implementation of a portfolio for assessment purposes, with a group of primary school learners of English, aged 11-12. The focus of the portfolio is specific, concentrating on a purposeful and systematic collection of samples of students’ written language. The paper explores theories on portfolios as an alternative method of assessment and the benefits deriving from their use in the classroom. Moreover, it analyses all the stages of the organization of the learner portfolios from beginning to end. The findings shed light not only on positive outcomes but also possible problems. The paper discusses the implications of the study for classroom practice and provides suggestions for further experimentation.

 

Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την εφαρμογή ενός φακέλου εργασιών σε μια ομάδα μαθητών Δημοτικού Σχολείου, ηλικίας 11-12 που μαθαίνουν Αγγλικά. Ο φάκελος εστιάζει συγκεκριμένα στη σκόπιμη και συστηματική συλλογή γραπτών εργασιών των μαθητών. Συγκεκριμένα, η εργασία εξελίσσεται σε τρία στάδια: αρχικά, γίνεται αναφορά σε θεωρίες σχετικά με τη χρήση του φακέλου εργασιών ως εναλλακτική μέθοδο αξιολόγησης και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή. Κατόπιν παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα βήματα οργάνωσης του φακέλου που ακολουθήθηκαν από της αρχή ως το τέλος της έρευνας. Τέλος γίνεται αξιολόγηση των ευρημάτων της έρευνας, συζητούνται όχι μόνο τα θετικά αποτελέσματα αλλά και τα πιθανά προβλήματα και προτείνονται τομείς περαιτέρω έρευνας.

 

Key words: assessment, portfolio, alternative, writing, young learners

 

Click here to access the full paper