EFL Teacher Training on Multicultural Classroom Management in Elementary and Junior High School
[Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας στη Διαχείριση Πολυπολιτισμικών Τάξεων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο]
Sophia DIDA

 

Abstract

Migration waves caused by the geopolitical and economic changes in Europe and the Balkan region over the last couple of decades have altered the synthesis of several traditionally monolingual and monocultural European countries, including Greece. Education was inevitably affected, as children of different cultural backgrounds registered in Greek schools, transforming them into multicultural schools. The development of intercultural competence is thus deemed necessary for all teachers to respond effectively to both their native and their immigrant students’ needs and offer education of equal opportunities. This article focuses on a survey on English Language Teachers of Greek elementary and junior high schools that aimed to identify immigrant students’ difficulties and EFL teacher training needs in intercultural education. Teachers stated that their immigrant students exhibit both behavioural and learning difficulties, with emphasis on the learning ones, that render their work more demanding. However, teachers’ knowledge of intercultural education and their related skills proved quite limited, their feelings and attitudes towards their immigrant students often contradicting, and their teaching tools in line with intercultural values but insufficiently utilized. Within this scope, the article sheds light on EFL multicultural class management and makes suggestions for related teacher training.

 

Περίληψη

Τα μεταναστευτικά κύματα που προκλήθηκαν από τις γεωπολιτικές και οικονομικές αλλαγές στην Ευρώπη και την περιοχή των Βαλκανίων κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αλλάξει τη σύνθεση αρκετών παραδοσιακά μονογλωσσικών και μονοπολιτισμικών Ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η εκπαίδευση επηρεάστηκε αναπόφευκτα καθώς παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων εγγράφηκαν στα σχολεία της χώρας, μετατρέποντας τα σε πολυπολιτισμικά. Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας όλων των εκπαιδευτικών κρίνεται επομένως αναγκαία προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες τόσο των γηγενών όσο και των μεταναστών μαθητών τους και να προσφέρουν εκπαίδευση ίσων ευκαιριών. Η έρευνα που παρουσιάζεται στο άρθρο εστιάζεται σε εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας Ελληνικών Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων με στόχο να εντοπίσει τις δυσκολίες των μεταναστών μαθητών και να διαγνώσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Oι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι οι μαθητές τους παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακές δυσκολίες, με έμφαση στις μαθησιακές, οι οποίες καθιστούν το έργο τους πιο απαιτητικό. Ωστόσο, οι γνώσεις των εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και οι ικανότητές τους στο τομέα αυτό παρουσιάζονται ιδιαίτερα περιορισμένες, τα συναισθήματα και η στάση τους προς τους μετανάστες μαθητές συχνά αντιφατικά και τα εκπαιδευτικά εργαλεία διαποτισμένα με διαπολιτισμικές αξίες, ανεπαρκώς όμως αξιοποιημένα από τους ίδιους. Υπό το πρίσμα αυτό, το άρθρο αναδεικνύει διάφορες πτυχές διαχείρισης διαπολιτισμικών τάξεων Αγγλικής Γλώσσας και σχετικές προτάσεις επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

 

Key words: behavioural and learning difficulties, immigrant students, intercultural education, language-friendly school, linguistic and cultural diversity, multicultural classroom management, European and National education policies

 

Click here to access the full paper