Interactive Whiteboards: EFL teachers’ practices and pedagogy in the Greek reality
[Διαδραστικοί Πίνακες: Οι Πρακτικές και οι Παιδαγωγικές Αντιλήψεις των Kαθηγητών Αγγλικής στην Ελληνική Πραγματικότητα]
Sophia BASMATZI

 

Abstract

The purpose of this paper is to showcase one particular aspect of information technology, the electronic interactive whiteboard (IWB), with the view to recording the perceptions and practices of teachers who use it in Greek private foreign language centres where IWBs are rapidly adopted as a multimedia teaching tool. Τhe driving force behind this research was to explore the value of IWBs as an instructional tool closely associated with teachers and their pedagogy with the view to drawing conclusions pertaining to successful IWB implementation in education. The research revealed teachers’ satisfaction with most aspects of IWB use but also the need for teachers’ training on using the IWBs to shift their pedagogy towards more interactive, social, student-centred learning.

 

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδείξει τις αρετές ενός συγκεκριμένου τομέα της πληροφορικής, του ηλεκτρονικού διαδραστικού πίνακα, και να καταγράψει τις αντιλήψεις και τις πρακτικές των καθηγητών που τον χρησιμοποιούν στα Ελληνικά ιδιωτικά κέντρα ξένων γλωσσών όπου οι διαδραστικοί πίνακες γρήγορα υιοθετήθηκαν ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που χρησιμοποιεί πολυμέσα. Η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτή την έρευνα ήταν η διερεύνηση της αξίας των διαδραστικών πινάκων ως εκπαιδευτικά εργαλεία που έχουν άμεση σχέση με τους καθηγητές και τις παιδαγωγικές τους αντιλήψεις με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την επιτυχημένη εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Η έρευνα αποκάλυψε την ικανοποίηση των καθηγητών με τις περισσότερες πλευρές των διαδραστικών πινάκων, όπως επίσης και την ανάγκη για επιμόρφωση των καθηγητών σχετικά με τη χρήση τους, έτσι ώστε να υπάρξει αλλαγή της παιδαγωγικής τους προσέγγισης προς μια πιο διαδραστική, κοινωνική, μαθητοκεντρική εκπαίδευση.

 

Key words: Interactive Whiteboards, Greek foreign language centres, teachers’ perceptions and practices, teacher-centred approaches, learner-centred approaches, supported didactic, interactive, enhanced interactive

 

You can download the full paper in pdf format here