Teacher development and coll@bor@tion
[Συνεργατικότητα και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών]
Evangelia KARAGIANNI

 

Abstract

Limitations inherent in in-service teacher training in Greece are often held responsible for the difficulty teachers face when they attempt to update their knowledge and skills as well as when they try to incorporate new approaches in their teaching practice. This paper, first, reports research which explored Greek primary school EFL teachers’ views concerning issues related to more effective approaches to in-service teacher training and, second, it presents aspects of the experimental approach we adopted in an attempt to circumvent some of the shortfalls of the existing in-service teacher training system as they are described in the literature. More specifically, taking into consideration the principles of adult lifelong learning as well as the effects reflection and collaboration as learning modes can have on continuous professional development, we carried out a project where four teachers exchanged electronic diary entries during a school year. The analysis of their diary entries offers invaluable insights and reveals that teachers can spot their weaknesses, are aware of different approaches to problematic situations and are willing to try suggestions offered by colleagues.

 

Περίληψη

Οι εγγενείς περιορισμοί στην ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, συχνά ευθύνονται για τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί όταν προσπαθούν να εκσυγχρονίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, καθώς και όταν προσπαθούν να ενσωματώσουν νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία τους. Η παρούσα εργασία έχει στόχο, πρώτον, να παρουσιάσει μια έρευνα που εξετάζει τις απόψεις των Ελλήνων καθηγητών αγγλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχετικά με αποτελεσματικότερες προσεγγίσεις της ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης και, δεύτερον, να περιγράψει πτυχές μιας πειραματικής προσέγγισης που υιοθετήθηκε σε μια προσπάθεια να παρακαμφθούν ορισμένες από τις ελλείψεις του υπάρχοντος συστήματος ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης όπως αυτές περιγράφονται στη βιβλιογραφία. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της δια βίου μάθησης κα της μάθησης των ενηλίκων, καθώς και τα αποτελέσματα του αναστοχασμού και της συνεργατικότητας στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε μελέτη κατά την οποία τέσσερις εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας αντάλλασαν καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά ημερολόγια κατά τη διάρκεια ενός σχολικού έτους. Η ανάλυση αυτών των καταχωρήσεων προσφέρουν πολύτιμα δεδομένα και αποκαλύπτουν ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντοπίσουν τις αδυναμίες τους, έχουν επίγνωση των διαφορετικών προσεγγίσεων σε προβληματικές καταστάσεις και είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν προτάσεις-λίυσεις που προσφέρονται από τους συναδέλφους τους.

 

Key words: teacher development, in-service training, reflection, diary, collaboration, ICT

 

You can download the full paper in pdf format here