Exploring the position of target culture awareness in the EFL classroom of the Greek state school
[Διερεύνηση της πολιτισμικής επίγνωσης της γλώσσας-στόχου στην αίθουσα διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας του ελληνικού δημόσιου σχολείου]
Maria TZOTZOU & Vassiliki KOTSIOU

 

Abstract

Language reflects culture and it is influenced and shaped by culture. Consequently, teaching English is inseparable from teaching its culture and cultural awareness is of great importance in EFL learning. It contributes to the effectiveness and appropriateness of English discourse. Only with the communication of language competence and cultural awareness can a language learner be successful in communication. In this respect, the intent of this paper is to examine to what extent target culture awareness is a neglected component or not in the EFL classroom at the Greek state school. Findings reveal how often teachers integrate culture into EFL learning, to what extent school textbooks and curriculum help to enhance learners’ target culture awareness and which school factors may be constraints. Teachers are challenged to consciously reflect on their own target culture awareness—possible former training and immersion in the target culture—and to express their attitude towards language and culture integration by specific reference to its learning benefits. It also discusses implications for enhancing both teachers’ and learners’ target culture and intercultural awareness, and finally provides suggestions for future action.


Περίληψη

Η γλώσσα αντανακλά τον πολιτισμό καθώς επίσης επηρεάζεται και διαμορφώνεται από τον πολιτισμό. Επομένως, η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας δεν πρέπει να διαχωρίζεται από τη διδασκαλία του πολιτισμού της. Η πολιτισμική επίγνωση έχει καθοριστική σημασία για την εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας γιατί συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα και καταλληλότητα του παραγόμενου λόγου. Μόνο μέσω της διασύνδεσης της γλωσσικής ικανότητας με την πολιτισμική επίγνωση μπορεί ο μαθητής να αναπτύξει επιτυχώς την επικοινωνιακή του δεξιότητα. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η πολιτισμική επίγνωση της γλώσσας-στόχου αποτελεί παραμελημένη συνιστώσα ή όχι στην αίθουσα διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αποτυπώνουν τη συχνότητα με την οποία οι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν πολιτισμικά στοιχεία στην εκμάθηση της αγγλικής, το βαθμό στον οποίο τα σχολικά εγχειρίδια και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών ενισχύουν την πολιτισμική επίγνωση των μαθητών καθώς επίσης τους σχολικούς παράγοντες που θέτουν περιορισμούς. Οι εκπαιδευτικοί της έρευνας καλούνται να αναστοχαστούν ενσυνείδητα τη δική τους πολιτισμική επίγνωση – είτε μέσω πιθανής προηγούμενης επιμόρφωσης είτε μέσω προσωπικής ενασχόλησης με τον πολιτισμό της γλώσσας-στόχου – και να εκφράσουν τη στάση και τις αντιλήψεις τους για τη διασύνδεση γλώσσας και πολιτισμού με ειδική αναφορά στα μαθησιακά οφέλη που απορρέουν από αυτή. Επιπλέον, εκφράζονται απόψεις που αφορούν την ενδυνάμωση της πολιτισμικής επίγνωσης της γλώσσας-στόχου τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική δράση.


Key words: target culture, cultural awareness, intercultural awareness, school factors, constraints, communicative competence, curriculum, textbooks

 

You can download the full paper in pdf format here