EFL teachers’ status in state schools versus private language institutes in Greece
[Η κοινωνική θέση των καθηγητών Αγγλικής στα δημόσια σχολεία και στα κέντρα ξένων γλωσσών στην Ελλάδα]
Persefoni LYKOUDI

 

Abstract 

Teacher status has been described as a messy and ill-defined term, which remains a rather uncharted area in the Greek EFL context. Additionally, teachers’ performance emerges from research (Cameron, 2003; Hall and Langton, 2006; Rice, 2005) as an important constituent of teacher status and there is also evidence that motivation and performance are two concepts that are closely connected in the sense that high levels of motivation seem to improve teachers’ performance while low levels of motivation tend to affect performance negatively. This article attempts to compare state school and private language institute EFL teachers’ status in Greece by exploring how they perceive the educational community’s attitudes towards teachers from both educational settings and their motivation levels in relation to their job. It also examines how the potential difference in teachers’ motivation levels in each of the two educational contexts is reflected in their teaching, as evaluated by their students. The research is conducted both quantitatively and qualitatively, by means of a questionnaire and class diaries and the results indicate that state EFL teachers’ status is lower than their colleagues’ in private institutes. Finally, some suggestions are presented that may hopefully initiate further research and help to raise state EFL teachers’ status along with improving the position of EFL in the state curriculum.

 

Περίληψη

Η κοινωνική θέση των καθηγητών περιγράφεται ως μία έννοια πολύπλοκη και δύσκολo να οριστεί και παραμένει, ως επί το πλείστον, αχαρτογράφητη πτυχή της διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό περιβάλλον. Επιπλέον, η απόδοση των καθηγητών στη δουλειά τους παρουσιάζεται μέσα από διάφορες έρευνες ως σημαντικό δομικό συστατικό της κοινωνικής τους θέσης. Οι ίδιες έρευνες επίσης αποκαλύπτουν τη στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ των κινήτρων για διδασκαλία και της απόδοσης των καθηγητών, αφού η ύπαρξη κινήτρων φαίνεται ότι βελτιώνει την απόδοσή τους, ενώ αντίστοιχα η έλλειψη κινήτρων την επηρεάζει αρνητικά. Το άρθρο αυτό αποσκοπεί στη σύγκριση της κοινωνικής θέσης των καθηγητών αγγλικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία και στα ιδιωτικά κέντρα ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, διερευνώντας πώς αντιλαμβάνονται τη στάση της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στους καθηγητές και των δύο εργασιακών περιβαλλόντων καθώς και το βαθμό κινητροποίησης των καθηγητών αυτών σε σχέση με το εργασιακό τους αντικείμενο. Επιπλέον, η παρούσα μελέτη ερευνά την πιθανή αντανάκλαση μιας τυχόν διαφοροποίησης των εργασιακών κινήτρων των καθηγητών Αγγλικής που προέρχονται από αυτά τα δύο εργασιακά περιβάλλοντα στον τρόπο διδασκαλίας τους, σύμφωνα με την αξιολόγηση των μαθητών τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι η κοινωνική θέση των καθηγητών Αγγλικής σε δημόσια σχολεία είναι χαμηλότερη από αυτή των συναδέλφων τους που εργάζονται σε ιδιωτικά κέντρα ξένων γλωσσών. Τέλος, διατυπώνονται  προτάσεις με την ελπίδα να πυροδοτήσουν περαιτέρω έρευνα και να συμβάλουν στη βελτίωση της  κοινωνικής θέσης των καθηγητών Αγγλικής σε δημόσια σχολεία καθώς και της θέσης που κατέχει η διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο πρόγραμμα σπουδών των δημόσιων σχολείων.

 

Key words: EFL teachers’ status, state vs. private sector of education, EFL education in Greece, teacher motivation, teacher performance, self-determination theory

 

You can download the full paper in pdf format here