Investigating vocabulary learning strategies of EFL young learners in the Greek primary school
[Διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης λεξιλογίου των νεαρών μαθητών αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο]
Kerkyra KAVVADIA

 

Abstract 

This article focuses on vocabulary learning strategies as a means of promoting learner autonomy. More specifically, an effort has been made to identify the most favoured strategies used by both EFL teachers and learners in Greek primary schools. The study begins with a review of the current literature on learning strategies, where definitions and systems for the classification of strategies are provided; additionally, the acquisition of vocabulary is stressed and justified and more specific trends on vocabulary learning strategies by various researchers are presented. The next part focuses on the research methodology; the instruments of data collection are two questionnaires administered to primary school teachers and primary school students respectively. The findings of these two questionnaires are then analysed and presented, in order to define the most commonly used strategies but also to discern if those practised by teachers coincide with the ones preferred by learners. Moreover, there is a presentation of various vocabulary learning strategies existent in the primary school textbooks, namely ‘Magic Book’, ‘Αγγλικά Δ’ Δημοτικού’, ‘Αγγλικά Ε’ Δημοτικού’, and ‘Αγγλικά ΣΤ’ Δημοτικού’. Finally, the implications of the study are discussed and some suggestions are made as to the use and application of vocabulary learning strategies in the classroom.

 

Περίληψη

Το άρθρο εστιάζει στις στρατηγικές εκμάθησης λεξιλογίου ως μέσο προαγωγής της αυτονομίας των μαθητών. Ειδικότερα, έχει γίνει μια προσπάθεια να προσδιοριστούν οι προτιμώμενες στρατηγικές που χρησιμοποιούνται και από τους καθηγητές και από τους μαθητές των Αγγλικών ως ξένη γλώσσα στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Η μελέτη αρχίζει με την επανεξέταση της σύγχρονης λογοτεχνίας σε σχέση με τις στρατηγικές μάθησης, όπου παρέχοντα ορισμοί και συστήματα για την ταξινόμηση των στρατηγικών. επιπλέον, τονίζεται και αιτιολογείται η απόκτηση/εκμάθηση λεξιλογίου και παρουσιάζονται πιο συγκεκριμένες τάσεις στις στρατηγικές εκμάθησης λεξιλογίου από διάφορους ερευνητές. Το επόμενο μέρος εστιάζει στην ερευνητική μεθοδολογία. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων είναι δύο ερωτηματολόγια που δόθηκαν σε καθηγητές και μαθητές Δημοτικού αντίστοιχα. Στην πορεία, αναλύονται και παρουσιάζονται τα ευρήματα των δύο ερωτηματολογίων, με σκοπό να προσδιοριστούν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες στρατηγικές αλλά και να οριστεί το κατά πόσο οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται από τους καθηγητές συμπίπτουν με αυτές που προτιμούνται από τους μαθητές. Επιπλέον, παρουσιάζονται διάφορες στρατηγικές εκμάθησης λεξιλογίου που υπάρχουν στα βιβλία του Δημοτικού, δηλαδή στο ‘Magic Book’, στα ‘Αγγλικά Δ’ Δημοτικού’, στα ‘Αγγλικά Ε’ Δημοτικού’ και στα ‘Αγγλικά ΣΤ’ Δημοτικού’. Τέλος, συζητώνται οι επιπτώσεις της μελέτης και γίνονται κάποιες προτάσεις ως προς τη χρήση και την εφαρμογή των στρατηγικών εκμάθησης λεξιλογίου μέσα στην τάξη.

 

Key words: learning strategies, vocabulary learning strategies

 

You can download the full paper in pdf format here