Experiential learning of English in Greek All-Day Primary Schools: investigating curriculum implementation
[Η βιωματική εκμάθηση της αγγλικής στα ελληνικά ολοήμερα δημοτικά σχολεία: διερεύνηση της εφαρμογής του αναλυτικού προγράμματος]
Zaharenia-Irini KIDONIA

 

Abstract

This paper investigates the teaching of English in the afternoon programme of Greek All-Day Primary Schools. According to the Curriculum, the teaching of English can facilitate the “opening of school to society” by means of experiential activities that promote creativity, self-direction and cooperation .The paper, following anecdotal reports, explores the hypothesis that experiential activities are not commonplace in the afternoon programme, through a survey among 9 School Advisors and 11 Teachers of English. The analysis focuses on the extent to which All-Day Schools implement the Curriculum and reveals some challenges. It shows that the experiential curriculum suggestions are implemented to some extent, not only because of issues that policy-makers need to consider, but also because most of the teachers are not familiar with the principles of “creativity”, “self-direction” and “cooperation”. The paper concludes with methodological suggestions and examples of cross-curricular projects that aim to encourage the successful implementation of the Curriculum.

 

Περίληψη

Το παρόν άρθρο ερευνά τη διδασκαλία της Αγγλικής στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, η διδασκαλία της Αγγλικής μπορεί να διευκολύνει το «άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία» μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων που προωθούν την δημιουργικότητα, την αυτορρύθμιση και τη συνεργασία. Στηριζόμενο σε ανέκδοτες αναφορές, το άρθρο ερευνά την υπόθεση ότι οι βιωματικές δραστηριότητες δεν εφαρμόζονται στο απογευματινό πρόγραμμα, μέσω ερωτηματολογίων με συμμετέχοντες 9 Σχολικούς Συμβούλους και 11 Καθηγητές Αγγλικής. Η έρευνα επικεντρώνει στο βαθμό που εφαρμόζεται το Αναλυτικό Πρόγραμμα και αναδεικνύει ορισμένες προκλήσεις. Συγκεκριμένα δείχνει ότι τα Ολοήμερα Σχολεία εφαρμόζουν τις προτάσεις για βιωματική μάθηση σε μικρό βαθμό, όχι μόνο λόγω προβλημάτων τα οποία οφείλουν να λάβουν υπόψη οι διάφοροι φορείς χάραξης πολιτικής, αλλά και επειδή οι περισσότεροι καθηγητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τις αρχές της «δημιουργικότητας», της «αυτορρύθμισης» και της «συνεργασίας». Το άρθρο καταλήγει με μεθοδολογικές προτάσεις και παραδείγματα διαθεματικών σχεδίων εργασίας που στόχο έχουν την ενθάρρυνση της επιτυχούς εφαρμογής του Αναλυτικού Προγράμματος.

 

Key words: experiential learning, plurilingualism, multilingualism, ability to learn, cross-curricular approach, project work

 

You can download the full paper in pdf format here