Journal

Promoting intercultural competence of migrant learners through computer mediated activities in the EFL classroom (pp. 284-308), Maria Matsouka

 

Promoting intercultural competence of migrant learners through computer mediated activities in the EFL classroom
[Προώθηση της Διαπολιτισμικής Ικανότητας των Μεταναστών Μαθητών μέσω Δραστηριοτήτων με τη Μεσολάβηση Υπολογιστή, στην Τάξη Εκμάθησης της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας]
Maria Matsouka

 

This article focuses on the intercultural communication competence of migrant pupils attending a ‘Reception/Preparatory Class for the Education of Refugees’ (DYEP), in Greece. More specifically, it explores whether the intercultural communication competence of migrant learners can be affected by an intercultural educational intervention specifically designed for them, the use of their mother tongue, and the use of the WorldWide Web (the Web) in the learning process. It also explores whether the attitude of migrant pupils towards the host country can be affected by the intercultural educational intervention. To this end, a small-scale case study was conducted, based on a mixed method approach, which used a questionnaire given to the migrant pupils prior to and after the intervention, as well as a classroom observation list. The results confirmed the hypothesis that a cross-cultural educational intervention specifically designed for migrant pupils and including the use of the Web and translanguaging practices in the classroom can enhance the intercultural communication competence of migrant pupils and their positive attitude towards the host country.
–

< - >

 

Το άρθρο αυτό επικεντρώνεται στην ικανότητα διαπολιτισμικής επικοινωνίας των μεταναστών μαθητών που συμμετέχουν σε μια «Δομή Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων» (ΔΥΕΠ), στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, διερευνά κατά πόσον η διαπολιτισμική επικοινωνία των μεταναστών μαθητών μπορεί να επηρεαστεί από μια ειδικά σχεδιασμένη διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση, τη χρήση της μητρικής τους γλώσσας και τη χρήση του Ιστού (WorldWideWeb) στη μαθησιακή διαδικασία. Διερευνά επίσης κατά πόσον η στάση των μεταναστών μαθητών προς τη χώρα υποδοχής μπορεί να επηρεαστεί από τη διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση. Για το σκοπό αυτό, διεξήχθη μια μικρή μελέτη περίπτωσης με βάση την προσέγγιση της μεικτής μεθόδου, η οποία χρησιμοποίησε ένα ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους μετανάστες μαθητές πριν και μετά την παρέμβαση, καθώς και έναν κατάλογο παρατήρησης της τάξης. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την υπόθεση ότι μια διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση ειδικά σχεδιασμένη για τους μετανάστες μαθητές η οποία συμπεριλαμβάνει τη χρήση του Ιστού και των μεταφραστικών πρακτικών στην τάξη, μπορεί να ενισχύσει τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη θετική στάση των μεταναστών μαθητών έναντι της χώρας υποδοχής.

 

Key words: Intercultural Communication Competence, Migrant Pupils, the Internet, Mother Tongue, Translanguaging