The impact of feedback on Distance Education students’ learning process
[Η επίδραση της ανατροφοδότησης στη μαθησιακή διαδικασία στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση]
Valentina PEROUKIDOU & Ifigenia KOFOU

 

The expansion of distance education programmes in the international and Greek academic context has led to a shift in focus from teaching to learning, which postulates new roles for tutors. Based on the premise that tutor feedback is more than just the assessment of a written assignment, the present article explores the impact of feedback provided by tutors on the learning process of distance post-graduate students attending the Master's in education (M.Ed.) in The Teaching of English as a Foreign/International Language offered by the Hellenic Open University (HOU). The research involves data collected through a questionnaire as well as samples of tutor feedback given to HOU students of the specific M.Ed. programme. The findings of the study suggest that, although students are pleased with tutor feedback to some extent, some aspects of feedback are in need of improvement. These findings could subsequently contribute to ameliorating the feedback provision scheme currently used by HOU tutors by adapting it to students’ learning needs.

Η επέκταση των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο διεθνές και ελληνικό ακαδημαϊκό πλαίσιο έχει οδηγήσει σε μετατόπιση της εστίασης από τη διδασκαλία στη μάθηση, η οποία προϋποθέτει νέους ρόλους για τους διδάσκοντες. Με βάση την προϋπόθεση ότι η ανατροφοδότηση του διδάσκοντα είναι κάτι περισσότερο από την αξιολόγηση μιας γραπτής εργασίας, η παρούσα εργασία εξετάζει την επίδραση της ανατροφοδότησης που παρέχεται από τους διδάσκοντες στη διαδικασία της μάθησης των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών φοιτητών που παρακολουθούν το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας που προσφέρεται από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Η έρευνα περιλαμβάνει δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, καθώς και δείγματα ανατροφοδότησης διδασκόντων σε φοιτητές του συγκεκριμένου προγράμματος. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι, αν και οι φοιτητές είναι ικανοποιημένοι με την ανατροφοδότηση του διδάσκοντα σε αρκετά μεγάλο βαθμό, ορισμένες πτυχές της ανατροφοδότησης χρειάζονται βελτίωση. Τα ευρήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση της παροχής σχολίων ανατροφοδότησης από τους διδάσκοντες του ΕΑΠ, με την προσαρμογή τους στις μαθησιακές ανάγκες των φοιτητών.

 

Key words: distance education, written assignments, tutor feedback, formative feedback, learning process