Investigating the impact of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on EFL oral production: a preliminary research on fluency and quantity
[Διερευνώντας την επίδραση της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ) στην παραγωγή προφορικού λόγου: μια προκαταρκτική ανάλυση ευχέρειας και ποσότητας παραγώμενου λόγου]
Gina PASCHALIDOU

 

The aim of this paper is to investigate how Content and Language Integrated Learning (CLIL) could benefit Lower Secondary Education students in reference to the development of two parameters of oral output, fluency and quantity. To this end, two Art History modules were implemented in a class of the advanced section of Grade C Lower Secondary students for a period of seven weeks. A quasi-experimental pre- and post-test design was employed to measure students’ speech quantity and speech rate fluency in three phases: before the intervention, after the first and after the second module. Speech quantity was calculated on the basis of the time students spent talking and speech rate fluency was measured via two variables, syllables per minute (speech rate) and words per minute. The findings revealed considerable gains in fluency, especially for the words per minute variable, but inconclusive results concerning quantity.

Στόχος αυτού του άρθρου είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίον η Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ) μπορεί να ωφελήσει τους μαθητές της κατώτερης βαθμίδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε σχέση με την ανάπτυξη δύο παραμέτρων της παραγωγής προφορικού λόγου, την ευχέρεια και την ποσότητα. Για το σκοπό αυτό, υλοποιήθηκαν δύο ενότητες Ιστορίας Τέχνης σε τάξη του προχωρημένου επιπέδου της Γ’ Γυμνασίου για μια περίοδο επτά εβδομάδων. Αντικείμενο μέτρησης, πριν και μετά την παρέμβαση, ήταν η ευχέρεια του προφορικού λόγου των μαθητών όπως αποτυπώνεται στην ποσότητα και το ρυθμό ομιλίας. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε τρεις φάσεις: πριν την παρέμβαση, μετά την πρώτη και μετά τη δεύτερη ενότητα. Η ποσότητα του λόγου υπολογίστηκε με βάση το χρόνο ομιλίας των μαθητών ενώ η ευχέρεια του λόγου μετρήθηκε μέσω δύο μεταβλητών, συλλαβών ανά λεπτό (ρυθμός ομιλίας) και λέξεων ανά λεπτό. Τα ευρήματα αποκάλυψαν σημαντικά οφέλη ως προς την ευχέρεια, ειδικά για τη μεταβλητή λέξεις ανά λεπτό, αλλά ασαφή αποτελέσματα σχετικά με την ποσότητα παραγωγής προφορικού λόγου.

 

Key words: Content and Language Integrated Learning (CLIL), fluency, speech rate, quantity