Journal

Η διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε δυσλεξικούς μαθητές: ένα πρόγραμμα παρέμβασης / Teaching English as a foreign language to dyslexic young learners: an intervention programme (pp. 135-148), Παναγιώτα ΓΚΟΥΝΤΗ

 

Η Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας σε Δυσλεξικούς Μαθητές: Ένα Πρόγραμμα Παρέμβασης / Παναγιώτα ΓΚΟΥΝΤΗ (pdf- main text in Greek)
(Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Young Learners: an Intervention Programme / Panagiota GOUDI)

 

Περίληψη

Η συγκεκριμένη εργασία μελετά την ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης, ως προς την Αγγλική γλώσσα, μιας ομάδας Ελλήνων δυσλεξικών μαθητών, οι οποίοι παρουσιάζουν αναγνωστικές δυσκολίες, τόσο στη μητρική όσο και στη ξένη γλώσσα. Σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές μελέτες, η φωνολογική επίγνωση, δηλ. η γνώση της φωνολογικής δομής μιας γλώσσας από το χρήστη της, συνδέεται άρρηκτα με τη μάθηση της ανάγνωσης σε μια σχέση αμοιβαιότητας και αλληλεπίδρασης. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ότι τα δυσλεξικά άτομα δεν έχουν αναπτύξει σε ικανοποιητικό βαθμό τη φωνολογική επίγνωση, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν δυσκολίες στη κατάτμηση και στο συγκερασμό των φθόγγων και γενικότερα στη συνειδητοποίηση της φωνημικής δομής του λόγου. Γι’ αυτό το λόγο, προτείνεται και εφαρμόζεται, μέσω της συγκεκριμένης έρευνας, ένα τεκμηριωμένο πρόγραμμα παρέμβασης για να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης της αναγνωστικής ικανότητας των δυσλεξικών μαθητών. Τα αποτελέσματα του εγχειρήματος δείχνουν ότι η φωνολογική επίγνωση των εν λόγω μαθητών μπορεί να αναπτυχθεί ικανοποιητικά, συμβάλλοντας άμεσα στη βελτίωση της δεξιότητας της σωστής (δηλ. χωρίς λάθη) ανάγνωσης.

 

Abstract

The scope of this chapter is to study the stimulation of phonological awareness of the English language, in Greek dyslexic young learners, who present a specific reading disability in both their mother tongue as well as in the foreign language. According to scientific research, phonological awareness, i.e. the knowledge of the phonological structure of a language by its user, is intrinsically related to the reading process. At the same time, it has been confirmed that dyslexic learners experience difficulty in segmenting and blending speech sounds, due to insufficiently developed phonological awareness. For this reason, a well-founded intervention programme is designed and put into action, aiming at studying the reading development of dyslexic young learners. The findings have revealed that phonological awareness can be stimulated, resulting in the development of reading accuracy.

 

Click here to access the full paper (main text written in Greek)