Journal

Educational paradox: The hidden obstacles to the integration of mobile phones in the language classroom (pp. 110-122), Karen WOODMAN

 

Educational paradox: The hidden obstacles to the integration of mobile phones inthe language classroom
[Εκπαιδετικό παράδοξο: Τα κρυμμένα εμπόδια στην ενσωμάτωση των κινητών τηλεφώνων μέσα στην ξενόγλωσση τάξη]
Karen WOODMAN 

 

Abstract

This paper reports on the findings of an international telecollaboration study using Facebook, in which teachers studying in M. Ed programs in Australia and Greece, discussed the use of mobile phones in language classrooms. Results suggest that invisible barriers exist in the use of mobile phones in the classroom, including bans on use in schools, lack of familiarity with educational uses for mobile phones, and negative perceptions about mobile phones specifically in terms of classroom management.

 

Περίληψη

Η εργασία αναφέρει τα ευρήματα μιας διεθνούς μελέτης τηλεδιάσκεψης με τη βοήθεια του Facebook, στην οποία οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί που σπουδάζουν σε μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης στην Αυστραλία και στην Ελλάδα ασχολήθηκαν, συζήτησαν και προβληματίστηκαν σχετικά με το θέμα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στις σχολικές αίθουσες. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι υπάρχουν εμπόδια στη χρήση των κινητών τηλεφώνων στην τάξη, συμπεριλαμβανομένων των απαγορεύσεων που αφορούν στη χρήση τους στα σχολεία, της έλλειψης εξοικείωσης με τα εκπαιδευτικά οφέλη που μπορεί να προκύψουν, καθώς και των αρνητικών αντιλήψεων που υπάρχουν για αυτά στο σχολικό περιβάλλον, ειδικά όσον αφορά στη διαχείριση της τάξης.

 

Key words: mlearning, elearning, mobile phones in ESL, teacher expectations, Facebook, social networking

 

You can download the full paper in pdf format here