Abstract
This paper explores the integration of wiki technology in the writing instruction by means of a student wiki journal. The research, conducted in a private language institute in Greece with young participants’ language levels ranging from A1 to B2 according to CEFR (2001), revolves around four axes: motivation, collaboration, electronic literacies and process writing. The purpose is to investigate the extent to which the aforementioned factors can substantially contribute to improving learners’ writing skills. The findings indicate that, in terms of motivation and electronic literacies, the wiki journal can promote “pride of authorship” to the participants actively involved and facilitate collaboration, teacher and peer feedback. Furthermore, wikis can prove to be an indispensable tool for process writing as revisions can be performed and monitored without the restraints of time and place, thus enhancing learner autonomy as well as critical thinking and metacognition. Perhaps the most prevalent downside was related to time management issues both for learners and the instructor, a problem that may be easily tackled in the near future with the further development of electronic literacies.
Περίληψη
Η εργασία αυτή ερευνά την ενσωμάτωση των wiki στη διδασκαλία παραγωγής γραπτού λόγου μέσω μιας μαθητικής εφημερίδας wiki. Η έρευνα, που διεξήχθη σε ένα ιδιωτικό ινστιτούτο ξένων γλωσσών στην Ελλάδα με νέους μαθητές το επίπεδο των οποίων κυμαίνεται από Α1 έως Β2 σύμφωνα με το CEFR (2001), στρέφεται γύρω από τέσσερις άξονες, τα κίνητρα μάθησης (motivation), τη συνεργασία (collaboration), τους ηλεκτρονικούς εγγραματισμούς (electronic literacies) και την παραγωγή γραπτού λόγου σε στάδια (process writing). Σκοπός είναι να ερευνηθεί ο βαθμός που οι προαναφερθέντες παράγοντες μπορούν ουσιαστικά να συνεισφέρουν στη βελτίωση των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου των μαθητών. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι όσον αφορά την ανάπτυξη του κινήτρου της μάθησης και των ηλεκτρονικών εγγραμματισμών, η εφημερίδα wiki μπορεί να προάγει την περηφάνια συγγραφής στους συμμετέχοντες που ασχολούνται ενεργά και ευνοούν τη συνεργασία, την αμφίδρομη ανατροφοδότηση μεταξύ καθηγητή και μαθητών (teacher feedback) και μεταξύ των μαθητών (peer feedback). Επιπλέον, τα wiki μπορούν να αποδειχθούν ένα πολύτιμο εργαλείο στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου καθώς οι διορθώσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν και να παρακολουθηθούν χωρίς τους περιορισμούς χρόνου και τόπου, ενισχύοντας έτσι την αυτονομία του μαθητή καθώς επίσης την κριτική σκέψη και τη μεταγνώση (metacognition). Ίσως το πιο κοινό μειονέκτημα, που παρουσιάστηκε στην εφημερίδα wiki που ερευνήθηκε, να σχετίζεται με θέματα διαχείρισης χρόνου, τόσο για τους μαθητές όσο και για την καθηγήτρια, ένα πρόβλημα που μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί στο κοντινό μέλλον με την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών εγγραματισμών.
Key words: Wiki journal, wikis, Web 2.0 tools, electronic journaling, motivation, collaboration, electronic literacies, process writing, peer feedback
You can download the full paper in pdf format here