Abstract
The present research study explores the efficacy of a blended-learning or hybrid format learning environment, i.e. the combination of weblogging application with conventional face-to-face classroom tuition, in a particular EFL context. More specifically, sixth-grade Primary School learners from two different schools of the same cultural, geographical and linguistic context are involved in the act of exchanging information by means of weblogging activities. The learners involved in the present research are challenged to collaborate with a view to creating a number of stories and articles by employing the process approach to writing and after being exposed to a great variety of input material within both a computer assisted language learning environment and teacher led instructions. The emergence of new research around blogging reveals that this new form of composing on the web is growing in popularity. In this paper, there is an attempt to further explore how blogging, embedded within a blended learning framework, as a classroom scaffolding tool, could be beneficial to L2 writers while raising questions for future research. The emerging findings highlight issues concerning the EFL classroom. Particularly, they appear to reinforce our assumptions that weblogging use embedded within a hybrid framework heightens young learners' intrinsic motivation which in turn helps enhance their writing skills, boost their metacognitive strategies, promote autonomous collaborative learning and ensure a higher level of new literacy achievement.
Περίληψη
Η παρούσα εργασία ερευνά την αποτελεσματικότητα του μοντέλου της συνδυασμένης ή υβριδικής μάθησης (blended-learning or hybrid format), το συνδυασμό δηλαδή των εφαρμογών της μικροδημοσίευσης στο Ιστολόγιο (weblogging) με την παραδοσιακή εκπαιδευτική προσέγγιση, δηλ. τη μάθηση στη συμβατική τάξη (face-to-face tuition), σε ένα ιδιαίτερο πλαίσιο εκμάθησης της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας (EFL). Ειδικότερα, στη συγκεκριμένη μελέτη συμμετείχαν μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού από δύο διαφορετικά σχολεία του ίδιου πολιτιστικού, γεωγραφικού και γλωσσικού πλαισίου, οι οποίοι ενεπλάκησαν στην ανταλλαγή πληροφοριών μέσω της χρήσης του Ιστολογίου. Οι εμπλεκόμενοι στη μελέτη μαθητές παροτρύνονται να συνεργαστούν με σκοπό τη δημιουργία ιστοριών και άρθρων, υιοθετώντας την προσέγγιση της συγγραφικής διαδικασίας (process writing approach), αφού προηγουμένως έχουν εκτεθεί σε ευρύ φάσμα γλωσσικού υλικού (input material), τόσο με τη βοήθεια ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που κάνει χρήση των νέων τεχνολογιών, όσο και μέσω του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας. Η ανάδυση νέων ερευνητικών προσπαθειών που αφορούν στη χρήση της μικροδημοσίευσης στον Ιστό, αποκαλύπτει ότι αυτή η νέα μορφή συγγραφικής σύνθεσης αυξάνει σε δημοτικότητα. Σε αυτή την εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθεί περαιτέρω ο τρόπος ενσωμάτωσής της μέσα σε ένα μαθησιακό πλαίσιο συνδυασμένης μάθησης, ως βοηθητικό εκπαιδευτικό εργαλείο και, επιπλέον, κατά πόσο θα μπορούσε να είναι ευεργετικό σε μαθητές που διδάσκονται την Αγγλική ως ξένη γλώσσα, δημιουργώντας έτσι ερωτήματα για μελλοντική έρευνα. Τα ανακύπτοντα συμπεράσματα καταδεικνύουν ζητήματα που επιδρούν θετικά στο χώρο της διδασκαλίας της Αγγλικής. Ιδιαίτερα, εμφανίζονται να ισχυροποιούν τις υποθέσεις μας ότι η χρήση του Ιστολογίου που ενσωματώνεται μέσα σε ένα πλαίσιο υβριδικής μάθησης ενισχύει τα εγγενή κίνητρα των μαθητών, τα οποία με τη σειρά τους ενδυναμώνουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες, ωθούν τις μεταγνωστικές στρατηγικές τους, προωθούν την αυτόνομη συνεργατική μάθηση και εξασφαλίζουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού γραμματισμού.
Key words: weblogging, blended/hybrid learning, process approach to writing, collaborative learning, metacognitive strategies, e-literacies
You can download the full paper in pdf format here