Abstract
This paper presents the design, the implementation and the findings of an action research conducted in fifth and sixth graders of a Greek state primary school. The research aimed at examining whether a Webquest can help students acquire new literacies and high order thinking skills, develop their intelligences and reading strategies and have a positive impact on their motivation, attitude and stress. The researcher used both quantitative and qualitative ways for collecting data, two questionnaires, classroom observation checklists and interviews. The findings showed that the Webquest succeeded in enhancing pupils’ learning through its potential.
Περίληψη
Η εργασία αυτή παρουσιάζει το σχεδιασμό, την εφαρμογή και τα ευρήματα μιας έρευνας διδακτικής πράξης που έγινε σε μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης ενός Ελληνικού δημόσιου σχολείου. Στόχος του πειράματος ήταν να εξετάσει αν η χρήση ιστοεξερεύνησης στο μάθημα των Αγγλικών μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν νέους πολλαπλούς εγγραματισμούς και ικανότητες ανώτερης σκέψης, να αναπτύξουν πολλαπλές νοημοσύνες και στρατηγικές. Επίσης, διερευνά αν η ιστοεξερεύνηση μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην αύξηση των κινήτρων τους, στη μείωση του άγχους και στη δημιουργία πιο θετικών στάσεων απέναντι στην αγγλική γλώσσα.
Key words: young learners, new literacies, multiple intelligences, reading strategies, Webquest, high-order thinking skills, motivation, stress, attitude
You can download the full paper in pdf format here