Journal

WebQuests: Can they contribute towards the understanding of stories? (pp. 77-95), Christine OULOUSIDOU

 

WebQuests: Can they contribute towards the understanding of stories?
[Ιστοεξερευνήσεις: Μπορούν να συμβάλλουν στην κατανόηση ιστοριών;]
Christine OULOUSIDOU

 

The present paper focuses on the exploitation of the Internet and the effectiveness of WebQuests for the teaching of stories in an EFL context. More specifically, the article is an attempt to investigate how WebQuests can be used in combination with stories for the benefit of the learning process. Particularly, the research is intended to determine which reading strategies are identified through the learners’ interaction with the text. In addition, it is an attempt to explore to what extent they are applied and whether WebQuests have an impact on learners’ motivation and positive attitudes towards reading in English. To that end, a case study was conducted regarding two classes of fifth graders in a Greek primary school. Findings indicate progress in reading strategy use because of the learning context using WWW as a resource as well as increased motivation and more positive attitudes towards reading.

Το παρόν άρθρο εστιάζει στην αξιοποίηση του διαδικτύου, στην αποτελεσματικότητα της ιστοεξερεύνησης και στην επεξεργασία του αφηγηματικού γραπτού λόγου στο πλαίσιο εκμάθησης της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο αποτελεί μια προσπάθεια να ερευνηθεί το κατά πόσο οι ιστοξερευνήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με τις ιστορίες προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας. Ειδικότερα, έχει σκοπό να καθορίσει κατά πόσο η κατανόηση ενός κειμένου ενισχύεται από την ιστοεξερεύνηση και να εντοπίσει ποιες στρατηγικές επεξεργασίας γραπτού κειμένου μπορούν να καλλιεργηθούν κατά την αλληλοεπίδραση του μαθητή με το ηλεκτρονικό αφηγηματικό κείμενο. Επιπλέον διερευνά τις στάσεις και τις μορφές παρώθησης που αναπτύσσουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας με τη βοήθεια της ιστοεξερεύνησης και της επεξεργασίας αφηγηματικού γραπτού λόγου σε ηλεκτρονική μορφή. Για το σκοπό αυτό η ερευνήτρια έχει διεξάγει μια περιπτωσιολογική μελέτη που αφορά δυο τάξεις της Ε’ τάξης σε ένα ελληνικό δημοτικό σχολείο. Τα ευρήματα ανέδειξαν στρατηγικές ανάγνωσης καθώς και εφαρμογή αυτών ως αποτέλεσμα της χρήσης του διαδικτύου καθώς επίσης και ανάπτυξη κινήτρων και θετικών στάσεων σε σχέση με την επεξεργασία και κατανόηση του γραπτού λόγου.

 

Keywords: WebQuest, EFL, stories, reading strategies, motivation, young learners