Journal

Το πρώτο έτος στην επαγγελματική σταδιοδρομία των καθηγητών αγγλικής / EFL teachers’ first year of teaching (pp. 117-134), Γεώργιος ΓΙΩΤΗΣ

 

Το Πρώτο Έτος στην Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Καθηγητών Αγγλικής / Γεώργιος ΓΙΩΤΗΣ (pdf- main text in Greek)
(EFL Teachers’ First Year of Teaching / Georgios GIOTIS)

 

Περίληψη

Η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτό το κεφάλαιο εστιάζει στο πρώτο έτος διδασκαλίας των καθηγητών Αγγλικής που ολοκλήρωσαν τις πανεπιστημιακές τους σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2004-2005 και 2005-2006. Τα βασικά ερωτήματα που διερευνήθηκαν ήταν ο λόγος για τον οποίο έγιναν εκπαιδευτικοί, η γνώμη τους για την επάρκεια της προετοιμασίας τους στο πανεπιστήμιο και οι πεποιθήσεις για την αποτελεσματικότητα του διδακτικού τους έργου. Χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στους συμμετέχοντες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα δεδομένα που προέκυψαν παρουσίασαν μία εικόνα της εκπαιδευτικής καριέρας ως λειτουργήματος που επιλέγεται κυρίως για ανθρωπιστικούς λόγους. Υποστηρίζεται επίσης ότι οι συμμετέχοντες καθηγητές έχουν προετοιμαστεί αποτελεσματικά για τον πραγματικό κόσμο της διδασκαλίας και έχουν σχετικά υψηλή αντίληψη για την αποτελεσματικότητα του διδακτικού τους έργου. Από την άλλη μεριά οι συμμετέχοντες με συνέπεια προσδιορίζουν τα προβλήματα στη διαχείριση της σχολικής τάξης και τη χαμηλή μαθητική παρώθηση και συμμετοχή ως πηγές δυσαρέσκειας στο επάγγελμά τους, τομείς στους οποίους δεν προετοιμάστηκαν στο βαθμό που προσδοκούσαν, και στους οποίους πιστεύουν ότι το διδακτικό τους έργο είναι λιγότερο αποτελεσματικό. Τέλος, γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους καθηγητές Αγγλικών με βάση τα ευρήματα της έρευνας.

 

Abstract

The research presented in this chapter focuses on the first year of teaching of EFL teachers who graduated from the University of Athens during the academic years 2004-2005 and 2005-2006. The main research questions were their motive for being teachers, their opinion for the effectiveness of their university-based preparation and their self-efficacy perceptions. The questionnaire which was used was sent by email to the participants. The data collected presented an image of the profession as teaching by vocation which is chosen mainly due to humanistic reasons. Moreover, it is argued that the participating teachers were prepared effectively for the real world of teaching and they have a relatively high sense of self-efficacy. On the other hand, the participants consistently define classroom management problems and low student motivation as sources of dissatisfaction in their profession, dimensions of teaching in which they were not prepared to the degree they expected, and in which they feel less efficacious. Finally, particular proposals are made for the improvement of teacher education for EFL teachers on the basis of the research findings.

 

Click here to access the full paper (main text written in Greek)