Effective feedback is regarded as one of the cornerstones of students’ development and progress (Ferris, 2008; Granville & Dison, 2009; Li, 2007). However, several areas of contention among instructors and students still exist, especially in improving academic writing skills, e.g. nature of effective feedback, students’ motivation in responding to instructors’ feedback, and so on. Within TESOL, M.Ed. programmes and distance education, this is even more challenging, as feedback is provided to non-native language users with time and interaction constraints. Therefore, feedback needs to be informative, accurate and effective and take into consideration the identities and needs of the student writers, who are themselves teachers and feedback providers. In this article, I discuss the link between feedback and assessment with particular reference to distance learning written assignments. More specifically, my discussion will be based on the following questions:
- What is the relationship between assessment and feedback?
- What are the most recent models/ways of thinking about feedback in assessment?
- What kind of assessment is used especially in Distance Learning academic contexts and how can feedback best respond to its role as part of the assessment process?
- What does the literature tell us about feedback on and assessment of writing in the Distance Learning academic context?
- What are the lessons learnt in terms of pedagogy? What are the implications of research and discussions in the area of feedback as part of assessment so far, with particular reference to distance learning written assignments?
I hope that the paper can shed some light on the seriously under-researched topic of feedback on written assignments in TESOL contexts.
Η αποτελεσματική ανατροφοδότηση θεωρείται ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους για την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών (Ferris, 2008; Granville & Dison, 2009; Li, 2007). Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία διαφωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές, ιδίως όσον αφορά στη βελτίωση των δεξιοτήτων ακαδημαϊκού λόγου, όπως η φύση της αποτελεσματικής ανατροφοδότησης, το κίνητρο των μαθητών να ανταποκριθούν στις ανατροφοδοτήσεις των εκπαιδευτών. Εντός του χώρου του TESOL (Διδακτικής της Αγγλικής σε Ομιλητές Άλλων Γλωσσών), των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων στην Εκπαίδευση και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το θέμα της ανατροφοδότησης και της ανταπόκρισης σε αυτήν είναι ακόμη πιο πολύπλοκο, καθώς η ανατροφοδότηση παρέχεται στους μη φυσικούς ομιλητές της γλώσσας με περιορισμούς ως προς το χρόνο και την αλληλεπίδραση. Ως εκ τούτου, η ανατροφοδότηση πρέπει να παρέχει την κατάλληλη ενημέρωση, να είναι ακριβής και αποτελεσματική και να λαμβάνει υπόψη τις ταυτότητες και τις ανάγκες των φοιτητών-συγγραφέων οι οποίοι έχουν πολλαπλούς ρόλους, δηλ. είναι οι ίδιοι και εκπαιδευτικοί και πάροχοι ανατροφοδότησης. Σε αυτό το άρθρο συζητώ τη σχέση της ανατροφοδότησης και της αξιολόγησης με ιδιαίτερη αναφορά στις γραπτές εργασίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, το άρθρο βασίζεται στα ακόλουθα ερωτήματα:
- Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στην αξιολόγηση και την ανατροφοδότηση;
- Ποια είναι τα πιο πρόσφατα μοντέλα/οι πιο πρόσφατες θεωρήσεις για την ανατροφοδότηση στην αξιολόγηση;
- Τι είδους αξιολόγηση χρησιμοποιείται ιδιαίτερα σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και πώς μπορεί η ανατροφοδότηση να ανταποκριθεί καλύτερα στο ρόλο της ως μέρους της αξιολογητικής διαδικασίας;
- Τι μας λέει η βιβλιογραφία για την ανατροφοδότηση και την αξιολόγηση του γραπτού λόγου στο ακαδημαϊκό περιβάλλον της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
- Τι έχει δείξει η έρευνα μέχρι στιγμής;
- Ποια είναι τα παιδαγωγικά οφέλη που έχουμε αποκομίσει; Ποιες είναι οι συνέπειες της έρευνας και των συζητήσεων μέχρι σήμερα στον τομέα της ανατροφοδότησης ως μέρους της αξιολόγησης των γραπτών εργασιών στον χώρο της εξ αποστάσεωςεκπαίδευση;
Ελπίζω πως το παρόν άρθρο να μπορεί να διαφωτίσει το θέμα της ανατροφοδότησης των γραπτών εργασιών στο χώρο του TESOL.
Key words: distance education, TESOL, feedback, writing, assessment