Assessment plays a crucial role in Distance Education, as it helps tutors perform better, design strategies, set priorities and monitor students’ progress through written assignments and the feedback tutors send their students. Frequent assignments constitute the cornerstone of Distance Education and establish a dialogue between students and tutors, when tutors guide the students to do research, produce quality work and become autonomous by improving their learning strategies and writing skills through constructive comments. Feedback has gained ground in Distance Education because of its influence on learning and progress, as it is related to students’ expectations with regard to explanations, justifications, reflection, critical thinking, motivation and suggestions for improvement. The present pilot study, conducted at the Postgraduate Programme of Teaching English as a Foreign/International Language of the Hellenic Open University (HOU) during the academic year 2015-2016, is trying to shed light on the unexplored impact of assessment and feedback on students’ learning, skills development and metacognition. The study is based on a ‘set of conditions’ proposed by Gibbs & Simpson (2005), under which assessment and feedback support and affect learning. The research tool is a 73-item questionnaire consisting of 14 groups of questions, built upon these conditions. The results reveal that effective, detailed, regular and forward-looking feedback significantly relates to students’ motivation, understanding and learning. They also set the basis for further research and changes in the feedback form HOU students receive.
Η αξιολόγηση παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς βοηθά τους διδάσκοντες και τους φοιτητές να αποδίδουν καλύτερα, να σχεδιάζουν στρατηγικές, να θέτουν προτεραιότητες και να παρακολουθούν την πρόοδο των φοιτητών μέσω των γραπτών εργασιών και της ανατροφοδότησης. Οι συχνές εργασίες αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και καθιερώνουν έναν διάλογο μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων, όταν οι δεύτεροι καθοδηγούν τους πρώτους στην έρευνα, την ποιοτική εργασία και την αυτονομία, συμβάλλοντας στη βελτίωση των στρατηγικών μάθησης και των δεξιοτήτων γραπτού λόγου μέσω εποικοδομητικών σχολίων. Η ανατροφοδότηση κατακτά έδαφος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω της επίδρασής της στη μάθηση και την πρόοδο, καθώς σχετίζεται με τις προσδοκίες των φοιτητών σχετικά με εξηγήσεις, αιτιολογήσεις, αναστοχασμό και κριτική σκέψη, δημιουργία κινήτρων και προτάσεις βελτίωσης. Η παρούσα πιλοτική μελέτη, η οποία εκπονήθηκε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διδασκαλίας της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, επιχειρεί να διερευνήσει τον αντίκτυπο της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης στη μάθηση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη μεταγνώση. Η μελέτη βασίζεται σε ένα σύνολο προϋποθέσεων που προτάθηκαν από τους Gibbs και Simpson (2005), σύμφωνα με τις οποίες η αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση στηρίζουν και επηρεάζουν τη μάθηση. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα ερωτηματολόγιο 73 ερωτήσεων, αποτελούμενο από 14 ομάδες ερωτήσεων, οι οποίες βασίζονται σε αυτές τις προϋποθέσεις. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι η αποτελεσματική, λεπτομερής, τακτική και διαμορφωτική ανατροφοδότηση σχετίζεται σημαντικά με τα κίνητρα, την κατανόηση και τη μάθηση των φοιτητών. Θέτουν επίσης τη βάση για περαιτέρω έρευνα και διαφοροποιήσεις στο έντυπο ανατροφοδότησης που λαμβάνουν οι φοιτητές του ΕΑΠ.
Key words: Distance learning, formative assessment, written assignments, tutor’s feedback