Journal

Conducting academic research for a dissertation: the perspective of a graduate on available tools and difficulties encountered (pp. 320-327), Valentina PEROUKIDOU

 

Conducting academic research for a dissertation: the perspective of a graduate on available tools and difficulties encountered
Valentina PEROUKIDOU

 

In the field of higher education, academic research is an integral part of acquiring a university degree, since students engage in some form of research both during their studies and in the completion of their dissertations. During the course of their studies, reviewing literature for each module or course sets the basis for enabling the students to develop a critical stance towards the course content as well as completing written assignments successfully. Furthermore, during the final part of their studies, when students have to complete their dissertations, conducting academic research to review the relevant literature and field research to acquire the necessary data are pivotal steps in the process; nonetheless, they may frustrate and overwhelm students if not organized properly. The present article provides a description of the process of doing research in the context of the post-graduate programme for the Master's in education (M.Ed.) in The Teaching of English as a Foreign/International Language offered by the Hellenic Open University (HOU). The process is described from the perspective of a graduate and focuses on the relation of academic research to technology, the role of the tutors and the difficulties encountered, while it also provides some suggestions to assist students/ researchers.

Στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, η ακαδημαϊκή έρευνα είναι ένα κομμάτι συνυφασμένο με την απόκτηση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου, εφόσον οι φοιτητές εμπλέκονται με κάποιο είδος έρευνας τόσο κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, όσο και κατά την ολοκλήρωση της διατριβής τους. Κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, η ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας σε κάθε θεματική ενότητα ή σειρά μαθημάτων θέτει τις βάσεις ώστε να καταστούν οι φοιτητές ικανοί τόσο στο να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στο περιεχόμενο του κάθε μαθήματος, όσο και στο να ολοκληρώσουν επιτυχώς τις γραπτές τους εργασίες. Επιπλέον, στο τελευταίο μέρος των σπουδών τους, όταν καλούνται να γράψουν τη διπλωματική τους εργασία, η διεξαγωγή ακαδημαϊκής έρευνας για την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και η έρευνα πεδίου για την απόκτηση των απαιτούμενων δεδομένων είναι βασικά βήματα στη διαδικασία. Εντούτοις, τα βήματα αυτά είναι πιθανό να αποθαρρύνουν ή να πιέσουν τους φοιτητές αν δεν οργανωθούν σωστά. Το παρόν άρθρο περιγράφει τη διαδικασία της διεξαγωγής έρευνας στα πλαίσια του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών στην εκπαίδευση (M.Ed.) στην Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας που προσφέρεται από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Η διαδικασία περιγράφεται από τη σκοπιά μιας αποφοίτου και εστιάζει στη σχέση μεταξύ ακαδημαϊκής έρευνας και τεχνολογίας, τον ρόλο των Καθηγητών-Συμβούλων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν, ενώ παράλληλα παρέχει κάποιες προτάσεις για να συνδράμει τους φοιτητές/ ερευνητές.


Key words: distance education, written assignments, dissertations, academic research, technology