Περίληψη
Η εργασία αυτή παρουσιάζει την εφαρμογή και τα θετικά ευρήματα ενός ερευνητικού πειράματος το οποίο, μέσω της ηλεκτρονικής αδελφοποίησης συνέδεσε δύο τάξεις Κρατικών Λυκείων, μία από την Ελλάδα και μία από την Ιταλία. Στόχος του πειράματος ήταν να διερευνήσει αν η χρήση κινηματογραφικών ταινιών και ιστολογιών (blogs) στο μάθημα των Αγγλικών μπορεί να βελτιώσει την ανάπτυξη της ικανότητας του γραπτού λόγου, να προωθήσει την διαπολιτισιμική ικανότητα και να συμβάλει στην καλλιέργεια νέων εγγραμματισμών (new literacies). Η γενική προσέγγιση σε αυτή την έρευνα ήταν βασισμένη στην σύγκριση και αντιπαράθεση των δύο πολιτισμών. Η έρευνα έδειξε ότι το πρόγραμμα πέτυχε την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών οι οποίοι, μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας τους, απέκτησαν σε μεγάλο βαθμό διαπολιτισμική ικανότητα και εξοικειώθηκαν με νέους εγγραμματισμούς.
Abstract
This paper presents the implementation and the positive findings of a research involving a telecollaborative, e-twining project which linked two Senior State High school classes, one from Greece and one from Italy. The research aimed at investigating whether films and blogs in the English class can foster the development of writing skills, promote intercultural awareness and enhance the cultivation of new literacies. The research showed that the project succeeded in motivating the students who, through their on-line communication achieved cultural literacy and other new literacies to a large degree.
Click here to access the full paper (main text written in Greek)