Journal

Διπλωματικές εργασίες προγράμματος γαλλικής ΕΑΠ: όψεις, δεδομένα, αξιολόγηση, προοπτικές (pp. 122-126), Ουρανία ΚΑΛΟΥΡΗ & Γιάννης ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

Διπλωματικές εργασίες προγράμματος γαλλικής ΕΑΠ: όψεις, δεδομένα, αξιολόγηση, προοπτικές / Ουρανία ΚΑΛΟΥΡΗ & Γιάννης ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ (pdf-main text in Greek)

 

Περίληψη

Η προτεινόμενη εργασία αναφέρεται στην καταγραφή και αξιολόγηση των αντικειμένων που σχετίζονται με την επιλογή θέματος, ανάθεση, συγγραφή, επίβλεψη και αξιολόγηση των διπλωματικών εργασιών εξΑπ προγράμματος μεταπτυχιακής ειδίκευσης καθηγητών γαλλικής. Η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με μια σειρά ημιδομημένων συνεντεύξεων με φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Γαλλικής του ΕΑΠ των ακαδημαϊκών ετών 2004-2008 και τη συμπλήρωση αντίστοιχων ερωτηματολογίων.Η αξιολόγηση των απαντήσεων του δείγματος προσφέρει αφενός τη δυνατότητα αποτίμησης της μέχρι σήμερα πορείας του Προγράμματος στο επίπεδο των διπλωματικών εργασιών, και αφετέρου την πρόταση καθορισμού συγκεκριμένου πλαισίου για τις διαδικασίες ανάθεσης, επίβλεψης και αξιολόγησής τους.Αναδεικνύει τόσο οργανωτικά θέματα όσο και την αναγκαία, σύμφωνα με τις αρχές της Αεξ εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων, συμβουλευτική παρουσία και συμμετοχή του επόπτη –καθηγητή.Παράλληλα, καταγράφει και αναλύει στατιστικά δεδομένα και συσχετίσεις που καταλήγουν σε μια σειρά ερωτημάτων για τις δυνατότητες ανάπτυξης μιας κουλτούρας εργασίας και ελέγχου για την ποιότητα των διπλωματικών εργασιών και την ανάπτυξη επαγγελματισμού. Με βάση τα παραπάνω διατυπώνονται συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούν στην ανάθεση, συγγραφή, εποπτεία και αξιολόγηση των διπλωματικών εργασιών των ενηλίκων φοιτητών των μεταπτυχιακών προγραμμάτων των καθηγητών ξένων γλωσσών στο ΕΑΠ.

 

Abstract

Le présent travail se réfère à la présentation et l’évaluation des situations relatives au choix du sujet des mémoires, à la rédaction, la surveillance et l’évaluation des mémoires de maîtrise des professeurs de français - étudiants de l’Université Ouverte. Pour la collection des données nous avons utilisé tant une série d’entretiens avec les étudiants du programme du Master des professeurs de français des années 2004-2008 que des questionnaires relatifs. L’évaluation des réponses de l’échantillon nous offre la possibilité d’appréciation/évaluation du Programme en ce qui concerne les mémoires du master jusqu’à présent ainsi que la possibilité d’une proposition précise pour les procédures du choix et d’acceptation du sujet et du choix du professeur ainsi que leur évaluation. Le présent travail révèle des sujets relatifs à l’organisation ainsi que des sujets relatifs au rôle consultatif du professeur en relation avec les principes de l’éducation ouverte et à distance. De plus, il enregistre et analyse des données statistiques qui nous mènent à une série de questions sur les possibilités du développement d’une culture de travail et de contrôle de qualité des thèses du master, ainsi que le développement de la professionnalisation.

 

Click here to access the full paper (main text written in Greek)