Journal

Μεθοδολογικά εργαλεία και θεωρητικοί προβληματισμοί ως προς την εκπόνηση Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών (pp. 127-144), Ντιάνα ΚΑΚΑΡΗ & Μαρία ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ

 

Μεθοδολογικά εργαλεία και θεωρητικοί προβληματισμοί ως προς την εκπόνηση Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών / Ντιάνα ΚΑΚΑΡΗ & Μαρία ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ (pdf-main text in Greek)

 

Περίληψη

Η ανακοίνωση διερευνά τη χρησιμότητα και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα διεξαγωγής ερευνών με ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Η έρευνα επικεντρώνεται στην κριτική ανάγνωση και αξιολόγηση ενός δείγματος ήδη εκπονημένων διπλωματικών εργασιών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας. Ειδικότερα επισημαίνεται ο ρόλος της εκπαιδευτικής έρευνας στη διδασκαλία και την εκμάθηση ξένων γλωσσών σήμερα, εξετάζονται διαφορετικά είδη έρευνας και μεθοδολογικά εργαλεία, όπως το ερωτηματολόγιο, η συνέντευξη και η παρατήρηση και τέλος ανιχνεύονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εν λόγω ερευνών σε συνάρτηση με τη θεωρητική κατάρτιση, το μεθοδολογικό σχεδιασμό και τις πρακτικές ανάγκες των ερευνητών/φοιτητών.

 

Abstract

La communication s’attache à circonscrire l’utilité et les résultats dérivant des recherches quantitatives/qualitatives qui ont été réalisées dans le cadre du Master 2 en formation des professeurs de FLE. Plus précisément, l’étude s’oriente autour des problématiques suivantes : outils de recueil des données utilisés, à savoir les questionnaires, l’entretien et l’observation participante, étapes de réalisation des recherches parcourues (choix d’institutions accueilllant les chercheurs étudiants, modes d’analyse de contenu, évaluation des résultats). Du point de vue méthodologique l’enquête prend appui sur des recherches empiriques des devoirs déjà réalisés par les étudiants couvrant des champs d’études pluridisciplinaires. Les corpus évalués mettront en évidence les points forts et les points faibles des enquêtes réalisées en prenant toujours en considération les besoins, le bagage théorique et le projet méthodologique de nos étudiants.

 

Click here to access the full paper (main text written in Greek)