Περίληψη
Στην εργασία αυτή εξετάζεται και συζητείται η θέση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) τόσο στον ελληνικό όσο και τον ευρωπαϊκό χώρο καθώς και ο ρόλος του ως ο κύριος πάροχος δημόσιας μεταπτυχιακής επιμόρφωσης μέσω της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑεξΑΕ) και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα. Παρουσιάζεται επίσης η διάρθρωση και οργάνωση των σπουδών στο Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης Καθηγητών στη Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, το οποίο αποτελεί και ένα από τα πρώτα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης που προσφέρθηκαν από το ΕΑΠ κατά την έναρξή του το 1998. Τέλος εξετάζονται τα στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζουν τον τρόπο που διεξάγεται η επιμόρφωση των καθηγητών μέσα στο πρόγραμμα αυτό με βάση το μοντέλο EROTI του O’Brien στα πλαίσια της στοχαστικο-κριτικής προσέγγισης της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ενώ προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι ως προς τη βελτίωση του τρόπου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των επιμοφούμενων σε αυτό με σκοπό να αποτελέσει ένα δυναμικό πρόγραμμα μεταπτυχιακής ειδίκευσης το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα στους επιμορφούμενούς του να αναζητήσουν και επιδιώξουν την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη.
Abstract
This paper examines and discusses the position of the Hellenic Open University (HOU) as the main provider of higher adult education via Open and Distance Education (ODE) in Greece, and the role it plays both locally and internationally. It also attempts a clear, albeit brief, presentation of the structure and organisation of the MEd course for English as a Foreign Language (EFL) teachers provided by the HOU, which along with a postgraduate course in ODE, were the first courses offered by the HOU in 1998 when it admitted its first students. Such presentation is followed by a discussion of the true training and developmental nature of the course based on the elements constituting O’Brien’s EROTI model. Finally, suggestions are made with regard to the improvement of the postgraduate course under examination so as the effects thereof are granted permanence status and, therefore, being really beneficial for its participants, who then will not only be able to constantly pursue their personal and professional development through a reflective approach to teacher education, but also integrate more learner-centred techniques in their daily practice for the benefit of their students.
Click here to access the full paper (main text written in English)