Journal

KPG oral exams: task design considerations and actual performance (pp. 51-63), Eleftheria NTELIOU

 

KPG oral exams: task design considerations and actual performance
[Προφορικές εξετάσεις στο ΚΠΓ: προβληματισμοί σχετικά με το σχεδιασμό και την εκτέλεση των δραστηριοτήτων]
Eleftheria NTELIOU

 

Abstract

This paper presents a task analysis model that has been designed for the oral tasks of the Greek State Exams for foreign language certification (known as KPG). The theoretical background of the model is based on the systemic functional approach to language use as well as on the notion of genre as both process and product. The purpose of this paper is to show how the model has been applied to describe and analyze the tasks designed for the KPG oral exams at levels B1 and B2. The analysis of the oral task rubrics shows that the generic process specified by the task is likely to lead test takers to particular lexicogrammatical choices, which, in turn, cause differences in the expected language performance. Implications for future research, language teaching and testing are mentioned.

 

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται ένα μοντέλο γλωσσολογικής περιγραφής και ανάλυσης των προφορικών δραστηριοτήτων που χρησιμοποιούνται στις κρατικές εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας (γνωστές, εν συντομία, ως ΚΠΓ). Το θεωρητικό υπόβαθρο τουμοντέλου βασίζεται στη συστημική λειτουργική προσέγγιση χρήσης της γλώσσας, καθώς επίσης και στην αντίληψη ότι το κειμενικό είδος δεν είναι μόνο τελικό αποτέλεσμα αλλά και διαδικασία. Ο σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει την εφαρμογή του μοντέλου στην περιγραφή και ανάλυση των προφορικών δραστηριοτήτων στις εξετάσεις του ΚΠΓ, στα επίπεδα Β1 και Β2. Η ανάλυση των εκφωνήσεων των προφορικών δραστηριοτήτων δείχνει ότι η κειμενική διεργασία είναι πιθανό να οδηγήσει τους υποψηφίους σε συγκεκριμένες λεξικογραμματικές επιλογές, οι οποίες, με τη σειρά τους, μπορεί να προκαλέσουν διαφορές στην αναμενόμενη παραγωγή λόγου. Σχολιάζεται, επίσης, η σημασία της παρούσας μελέτης για τον τομέα της διδασκαλίας και εξε άσης των γλωσσών καθώς και για μελλοντική έρευνα

 

Key words: task demands, generic process, lexicogrammar

 

Click here to access the full paper