Journal

Exploring electronic storybooks to enhance multiple intelligences (pp. 81-98), Dimitris RINIS & Kosmas VLACHOS

 

Exploring electronic storybooks to enhance multiple intelligences
[Η καλλιέργεια των πολλαπλών νοημοσυνών μέσα από την εξερεύνηση των ηλεκτρονικών μυθιστορημάτων]
Dimitris RINIS & Kosmas VLACHOS

 

Abstract

This paper presents a research that was conducted in the Greek EFL primary school context and which studied the effective use of electronic storybooks. Emphasis was shifted from simply learning content to the interaction of the learner with an online content in a blended-learning environment. Self-exploration was the foundation stone of self-regulation, engaging the learners in independent learning activities. Children’s learning was enriched, their autonomy was reinforced and multiple intelligences were developed. Collaborative learning definitely resolved the ‘Gordian knot’ of problem-solving situations through knowledge sharing and interaction and opened a window for the development of the cognitive mind. The social context brought into surface a wide range of children’s resurgent artistic, visual or acting talents which mediated for the enhancement of interpersonal and intrapersonal skills. The knowledge gained from the above learning process and the way learners were involved had a positive impact on intrinsic motivation.

 

Περίληψη

Η εργασία αυτή παρουσιάζει μια έρευνα που έγινε σε ένα Ελληνικό δημοτικό σχολείο με αντικείμενο την αποτελεσματική χρήση των ηλεκτρονικών μυθιστορημάτων (e-books) στο μάθημα των Αγγλικών. Το κέντρο βάρους της έρευνας μετατοπίστηκε από την εκμάθηση της ύλης στην αλληλεπίδραση του μαθητή με ένα διαδικτυακό υλικό μέσα από ένα περιβάλλον συνδυασμένης μάθησης (blended- learning environment). Η αυτοεξερεύνηση των μαθητών ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της αυτοαξιολόγησης και του αυτοελέγχου τους (self-regulation) μέσα από μια αυτόνομη μαθησιακή διαδικασία. Οι γνώσεις των παιδιών εμπλουτίστηκαν, η αυτονομία τους ενισχύθηκε και οι πολλαπλές νοημοσύνες τους καλλιεργήθηκαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Η συνεργατικότητα των μαθητών οδήγησε στην ‘επίλυση των προβλημάτων’ (problem-solving situation) μέσα από την ανταλλαγή απόψεων και την αλληλεπίδραση ανοίγοντας ένα παράθυρο στην καλλιέργεια της νοητικής διαδικασίας. To ομαδικό περιβάλλον έφερε στην επιφάνεια μια ευρύ γκάμα αναδυόμενων ταλέντων που σχετίζονται με την καλλιτεχνία, την ηθοποιία και την οπτική νοημοσύνη των μαθητών. Οι δεξιότητες αυτές με τη σειρά τους μεσολάβησαν για την βελτίωση της διαπροσωπικής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης. Ο εμπλουτισμός των γνώσεων από την παραπάνω μαθησιακή διαδικασία καθώς και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών είχαν ένα πολύ θετικό αντίκτυπο στην εσωτερική τους παρώθηση.

 

Key words: blended-learning, multiple intelligences, media literacies, motivational attitudes

 

Click here to access the full paper