Journal

Introducing a foreign language at primary level: Benefits or lost opportunities? The case of Greece (pp. 99-119), Thomaï ALEXIOU & Marina MATTHEOUDAKIS

 

Introducing a foreign language at primary level: Benefits or lost opportunities? The case of Greece
[Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Οφέλη ή χαμένες ευκαιρίες; Η περίπτωση της Ελλάδας]
Thomaï ALEXIOU & Marina MATTHEOUDAKIS

 

Abstract

English language was introduced as a compulsory subject of the Greek state school curriculum in the last three grades of primary education in 1987. In 2003 English was extended to the last four grades while at present, pilot programmes introduce English at the first grade of primary school in 800 state schools around the country. A thriving private sector of foreign language institutes in Greece also provides intensive foreign language tuition and targets learners from very early age. Although Greek children’s early start with foreign languages may be considered an advantage, this seems to be lost in their transition to secondary school. Learners in their first grade of secondary education are taught what they have already learned and are required to repeat work covered in previous years; therefore, issues of problematic transition and discontinuity emerge. As a result, they often lose interest in English classes within the state school and feel the need to continue to attend private language classes outside the curriculum. This paper aims to investigate (a) teachers’ views with respect to problems related to the lack of continuity and progression in foreign language education between the primary and secondary sector in Greece, and (b) their suggestions for teaching and learning which take into consideration the idiosyncrasies of the Greek educational context so that learners’ transition from primary to secondary education will correspond to the development of their language level.

 

Περίληψη

Το 1987 η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας γίνεται υποχρεωτική στις τρεις τελευταίες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Το 2003 η διδασκαλία της αγγλικής ξεκινά από την τρίτη δημοτικού και από το σχολικό έτος 2010-2011 αρχίζει η πιλοτική εφαρμογή προγράμματος διδασκαλίας της αγγλικής από την πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου σε 800 δημόσια σχολεία της χώρας. Παράλληλα, στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη η επιπρόσθετη παρακολούθηση μαθημάτων στην αγγλική από μαθητές πολύ νεαρής ηλικίας σε ιδιωτικά φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Αν και η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να θεωρηθεί πλεονέκτημα, αυτό φαίνεται να χάνεται κατά τη μετάβασή των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ένα σημαντικό μέρος της διδακτέας ύλης της πρώτης γυμνασίου αποτελεί επανάληψη της ύλης της έκτης δημοτικού. Αυτό καθιστά προβληματική τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αφού αυτή δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη πρόοδο στο επίπεδο της αγγλικής γλώσσας. Οι μαθητές, συνεπώς, συχνά χάνουν το ενδιαφέρον τους στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας και επιλέγουν να συνεχίσουν την παρακολούθηση μαθημάτων εκτός του σχολικού προγράμματος. Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών όσον αφορά (α) τα προβλήματα που σχετίζονται με την έλλειψη συνέχειας και προόδου στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και (β) τις προτάσεις τους για τη διδασκαλία και την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας με γνώμονα τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού πλαισίου ώστε η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να συνοδεύεται από αντίστοιχη ανάπτυξη του γλωσσικού επιπέδου των μαθητών.

 

Key words: transition; (dis)continuity; mixed abilities, early foreign language learning; young learners; Greece

 

Click here to access the full paper