Abstract
Alternative assessment, that is, portfolios, self-assessment and peer-assessment, has been burgeoning the last two decades resulting from the need to re-establish the relationship between learning and evaluation. These alternative forms represent complex indications of student achievement, engagement and learning styles and strategies requiring contextual information in order to be interpreted since they cannot always be measured numerically like traditional grades. Specifically, the implementation of self-assessment equips students with a new instrument in the learning context by enabling them to assume responsibility of their own learning. This paper will delve into young learners’ self-assessment in EFL through reflective practice report during the implementation of a process writing component in teaching writing. More specifically, a study was carried out at the sixth grade of two Greek state primary schools addressing 12-year-old students and the results articulated in the present paper are part of a greater study involving two experimental (44 students) and two control (46 students) groups. The two experimental groups of the study followed seven specially formulated writing lessons under the “process writing” philosophy to teaching writing. Reflective reports were provided to these students after each lesson in the form of retrospective questionnaires so as to investigate their ability to think on their learning procedure and trace any differences of their attitudes towards writing due to the intervention. The analysis of the items indicates that there is change of the students’ capacity to judge their improvement and their attitudes towards writing.
Περίληψη
Η εναλλακτική αξιολόγηση, δηλαδή, οι φάκελοι εργασιών, η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση, έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη τις δύο τελευταίες δεκαετίες ως αποτέλεσμα της ανάγκης επανακαθορισμού της σχέσης μεταξύ της μάθησης και της αξιολόγησης. Αυτές οι εναλλακτικές μορφές αντιπροσωπεύουν πολύπλοκα δείγματα σχετικά με το τι μπορούν να καταφέρουν οι μαθητές/τριες, με τι ασχολούνται καθώς επίσης και με τα μαθησιακά προφίλ και τις στρατηγικές που απαιτούν εμπλαισιωμένες πληροφορίες για να ερμηνευθούν, αφού δεν είναι δυνατόν να μετρηθούν πάντα αριθμητικά όπως οι παραδοσιακοί βαθμοί. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης εφοδιάζει τους/τις μαθητές/τριες με ένα νέο εργαλείo στη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας καθιστώντας τους/τις ικανούς/νές να αναλάβουν την ευθύνη της προσωπικής τους μάθησης. Αυτό το άρθρο θα ασχοληθεί με την αυτοαξιολόγηση των νεαρών μαθητών/τριών στο μάθημα των Αγγλικών, μέσα από τη χρήση αναστοχαστικών παρατηρήσεων, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της προσέγγισης "έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου" κατά τη διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου. Πιο συγκεκριμένα, έγινε μία μελέτη στην έκτη τάξη σε δύο Ελληνικά δημόσια δημοτικά σχολεία που απευθυνόταν σε δωδεκάχρονους μαθητές/τριες και τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο είναι μέρος μιας ευρύτερης έρευνας που αφορά δύο πειραματικές ομάδες (44 μαθητές/τριες) και δύο ομάδες ελέγχου (46 μαθητές/τριες). Οι δύο πειραματικές ομάδες της μελέτης παρακολούθησαν επτά μαθήματα παραγωγής γραπτού λόγου, τα οποία ήταν ειδικά διαμορφωμένα σύμφωνα με τη φιλοσοφία της προσέγγισης "έμφαση στη διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου". Σ’ αυτούς/ές τους/τις μαθητές/τριες δόθηκαν στο τέλος κάθε μαθήματος παρατηρήσεις αυτοαξιολόγησης με τη μορφή αναστοχαστικών ερωτηματολογίων με σκοπό να ερευνήσουν την ικανότητα τους να σκέφτονται σχετικά με τη μαθησιακή τους διαδικασία και να ανιχνεύουν τυχόν διαφορές των αντιλήψεων τους για την παραγωγή γραπτού λόγου που οφείλονται στην παρέμβαση. Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι υπάρχει αλλαγή στην ικανότητα των μαθητών/τριών να κρίνουν την πρόοδο τους και τις απόψεις τους σχετικά με την παραγωγή γραπτού λόγου.
Key words: self-assessment; reflective reports; “process writing” approach to teaching writing; young learners; Greek state primary school; reflecting on the learning process
Click here to access the full paper