Abstract
This paper focuses on the investigation of the effectiveness of the training procedures employed in Greek state induction teacher education courses for the newly appointed English language teachers. This investigation deals with a rather uncharted area in the Greek context, which makes it a contribution to the established knowledge in its field and responds to the increasing need for enhancing the effectiveness of induction training programmes. In particular, the research is intended to identify the presence of training procedures regarded to be conducive to teacher development in these education courses, the extent to which the novel ideas manage to impact trainees’ beliefs and practices and the critical link between them. Results indicate that the induction programmes under investigation, mostly fail to bring about both conceptual change as well as change of teachers’ actual classroom practices. In addition, the findings shed light onto the strong and weak points of the procedures employed in these courses so as to qualify as effective. Finally, pedagogical implications are presented and it is suggested that induction teacher education courses should employ specific strategies and training procedures that are likely to create conditions for integration of novel ideas in the teaching practice so as to enhance their effectiveness.
Περίληψη
Το άρθρο εστιάζει στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των επιμορφωτικών μεθόδων οι οποίες εφαρμόζονται στα ελληνικά εισαγωγικά προγράμματα επιμόρφωσης των νεοδιόριστων καθηγητών Αγγλικής γλώσσας. Αυτή η διερεύνηση αποτελεί μια, ως επί το πλείστον, αχαρτογράφητη πτυχή της Ελληνικής πραγματικότητας, συντελώντας ως πηγή γνώσης στον επιστημονικό τομέα και ανταποκρίνεται στην επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των εισαγωγικών επιμορφωτικών προγραμμάτων. Ειδικότερα, η έρευνα αυτή έχει ως στόχο να προσδιορίσει την ύπαρξη επιμορφωτικών μεθόδων στα εισαγωγικά προγράμματα που συμβάλλουν στην εξέλιξη των καθηγητών, το βαθμό επιρροής των καινοτόμων ιδεών στις απόψεις και πρακτικές των επιμορφούμενων χρησιμοποιώντας και την καθοριστική μεταξύ τους σχέση. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα εισαγωγικά προγράμματα, ως επί το πλείστον, δεν επιτυγχάνουν να επιφέρουν αλλαγές τόσο στις αντιλήψεις όσο και στις πρακτικές διδασκαλίας των καθηγητών. Επιπλέον, μπορούμε να διαπιστώσουμε ποιες είναι οι αδυναμίες των επιμορφωτικών μεθόδων που εφαρμόζονται στα εισαγωγικά προγράμματα ώστε να εστιάσουμε στον επαναπροσδιορισμό της αποτελεσματικότητάς τους. Τέλος, γίνεται μνεία σε παιδαγωγικές διαπιστώσεις που οδηγούν στη διατύπωση προτάσεων για τα εισαγωγικά επιμορφωτικά προγράμματα. Σκοπός των προτάσεων αυτών είναι η εφαρμογή συγκεκριμένων επιμορφωτικών μεθόδων και δραστηριοτήτων που προάγουν την αποτελεσματικότητα δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για ενσωμάτωση των καινοτόμων ιδεών στην διδακτική πράξη.
Key words: Teacher education, teacher training, teacher development, training procedures, teachers’ pre-existing belief system, teacher change, reflection, group work, observation, loop-input, microteaching
You can download the full paper in pdf format here