Abstract
The role of mother tongue (L1) in Second Language Acquisition (SLA) has been the subject of much debate and controversy in the last decades. An increasing number of researchers and practitioners (e.g. Cook, 2001; Macaro, 2005) stress that L1 can positively affect L2 performance and development and emphasize the growing methodological need for systematic and judicious use of the L1 in the L2 classroom. However, other researchers (e.g. Duff & Polio, 1990; Ellis, 1984) take a different view on the issue and support that only L2 maximization can enhance the learning process. This paper looks more closely at the L1/L2 debate by examining the classroom practices, beliefs and attitudes of EFL students and teachers in two public secondary schools in Cyprus towards the use of students’ L1. Questionnaires were distributed to 96 EFL students and interviews were conducted with three EFL secondary school teachers. The results of the study showed that while the majority of students believe that their L1 has a place in the EFL classroom, e.g. it makes them feel comfortable expressing themselves and helps them understand difficult concepts, teachers’ beliefs towards the use of the L1 varied. Two of the teachers shared negative attitudes towards it, whereas one of them stressed the importance of L1 in the L2 classroom. The most important factors that seemed to influence teachers’ decisions about ‘when’ and ‘how’ to use the L1 relate to students’ level of proficiency and needs. The findings of this study have important implications for second educational policy and future research in state schools.
Περίληψη
Ο ρόλος της μητρικής γλώσσας (L1) στο χώρο της Απόκτησης της Δεύτερης Γλώσσας (SLA) έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλης συζήτησης και αντιπαράθεσης κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Ένας μεγάλος αριθμός ερευνητών και εκπαιδευτικών (π.χ. Cook, 2001; Macaro, 2005) πιστεύουν ότι η χρήση της μητρικής γλώσσας μπορεί να επηρεάσει θετικά την απόδοση και την ανάπτυξη της εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας και τονίζουν την αυξανόμενη μεθοδολογική ανάγκη για συστηματική και ορθολογική χρήση της μητρικής γλώσσας. Ωστόσο, άλλοι ερευνητές (π.χ. Duff & Polio, 1990; Ellis, 1984) έχουν διαφορετική άποψη για το θέμα και υποστηρίζουν ότι η αύξηση της χρήσης της δεύτερης γλώσσας βοηθά στην μάθησή της. Η παρούσα μελέτη εξετάζει πιο προσεκτικά το θέμα της αντιπαράθεσης της μητρικής και δεύτερης γλώσσας εξετάζοντας τις πρακτικές, τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των μαθητών και καθηγητών Αγγλικής ως ξένη γλώσσα (EFL) σε δύο δημόσια σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο όσον αφορά τη χρήση της μητρικής γλώσσας των μαθητών (L1). Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε 96 μαθητές και διεξήχθησαν συνεντεύξεις με τρεις καθηγητές Αγγλικής. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η πλειοψηφία των μαθητών πιστεύει ότι η μητρική τους γλώσσα έχει θέση στην τάξη των Αγγλικών, καθώς τους κάνει να αισθάνονται άνετα να εκφραστούν και τους βοηθά να κατανοήσουν δύσκολες έννοιες. Οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση της μητρικής γλώσσας είναι ποικίλες. Δύο από τους διδάσκοντες είχαν αρνητική στάση ως προς την χρήση της μητρικής γλώσσας, ενώ ένας από αυτούς υπογράμμισε τη σημασία της μητρικής γλώσσας ως εργαλείο στην τάξη. Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς σχετικά με το ‘πότε’ και το ‘πώς’ να χρησιμοποιούν την μητρική γλώσσα αφορούν το επίπεδο επάρκειας και τις ανάγκες των μαθητών. Τα ευρήματα της μελέτης αυτής έχουν σημαντικές συνέπειες για την ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική καθώς και για την μελλοντική έρευνα στη δημόσια εκπαίδευση.
Key words: mother tongue (L1), second language (L2), target language (TL), student questionnaires, teacher interviews, state schools, EFL classroom practices, beliefs and attitudes
You can download the full paper in pdf format here