Journal

Teachers’ attitudes towards the integration of Web 2.0 tools in EFL teaching (pp. 46-73), Kostoula-Christina KARKOULIA

 

Teachers’ attitudes towards the integration of Web 2.0 tools in EFL teaching
[Η στάση των καθηγητών απέναντι στην ενσωμάτωση των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας]
Kostoula-Christina KARKOULIA

Abstract 

The purpose of this paper is to investigate teachers’ attitudes towards the integration of Web 2.0 tools in EFL teaching and whether this integration is close to ‘normalisation’. The research aims at indicating which Web 2.0 tools teachers use, how often and how they use them. It investigates the barriers that restrict teachers from using them in class and possible solutions too. For the purposes of this study a questionnaire was designed and administered to 135 EFL teachers in Greece. According to the research findings, the majority of teachers have positive attitudes. They have realised that since we live in a digital, multicultural world, education should equip students with 21st century skills, New Literacies and promote Cultural Pluralism. Moreover, educators are near ‘normalisation’ and use tools such as YouTube, Google Sites, blogs, and wikis. However, the frequency with which teachers use them, the lack of training/technological equipment in many cases, and the fact that Web 2.0 technologies are not part of the syllabus indicate that Web 2.0 tools have not taken their rightful place in education yet. Teachers’ positive attitudes need to be combined with a series of measures that will facilitate the use of Web 2.0 tools.

 

Περίληψη

Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει τη στάση των καθηγητών απέναντι στην ενσωμάτωση των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και αν αυτή η ενσωμάτωση πλησιάζει την ‘ομαλοποίηση’. Η έρευνα στοχεύει να υποδείξει ποια εργαλεία χρησιμοποιούν οι καθηγητές, πόσο συχνά και πώς τα χρησιμοποιούν. Εξετάζει τα εμπόδια που περιορίζουν τους καθηγητές να τα χρησιμοποιούν στη τάξη καθώς επίσης πιθανές λύσεις. Για τους σκοπούς αυτής της έρευνας σχεδιάστηκε και χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 135 καθηγητές της Αγγλικής στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ερευνητικά ευρήματα, η πλειοψηφία των καθηγητών έχουν θετική στάση. Έχουν συνειδητοποιήσει ότι αφού ζούμε σ’ έναν ψηφιακό, πολυπολιτισμικό κόσμο η εκπαίδευση θα πρέπει να εξοπλίσει τους μαθητές με δεξιότητες του 21ου αιώνα, νέες μορφές γραμματισμού και να προωθήσει τον πολιτιστικό πλουραλισμό. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί πλησιάζουν την ‘ομαλοποίηση’ και χρησιμοποιούν εργαλεία όπως τα YouTube, Google Sites, blogs και wikis. Ωστόσο, η συχνότητα με την οποία τα χρησιμοποιούν, η έλλειψη εκπαίδευσης/τεχνολογικού εξοπλισμού σε πολλές περιπτώσεις και το γεγονός ότι η τεχνολογία Web 2.0 δεν είναι μέρος του αναλυτικού προγράμματος σπουδών υποδεικνύουν ότι τα εργαλεία Web 2.0 δεν έχουν πάρει ακόμα τη θέση που τους αξίζει στην εκπαίδευση. Η θετική στάση των καθηγητών πρέπει να συνδυαστεί με μία σειρά μέτρων που θα διευκολύνουν τη χρήση των εργαλείων Web 2.0.

 

Key words: teachers’ attitudes, Web 2.0 integration, normalisation, 21st century skills, new literacies, cultural pluralism.

 

You can download the full paper in pdf format here