Journal

Researching the promotion of strategic learning by EFL teachers (pp. 75-87), Athina VRETTOU, Angeliki PSALTOU-JOYCEY, & Zoe GAVRIILIDOU

 

Researching the promotion of strategic learning by EFL teachers
[Διερεύνηση της προώθησης των στρατηγικών μάθησης από τους καθηγητές της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας]
Athina VRETTOU, Angeliki PSALTOU-JOYCEY, & Zoe GAVRIILIDOU 

 

Abstract 

L2 learning strategies are those thoughts and actions that individuals use to facilitate their learning, making it faster and more enjoyable. A considerable body of research has identified the factors that affect the use of those strategies, with language proficiency and motivation being particularly prominent among others. Documentation of the usefulness of strategies towards learner autonomy has been recorded while considerable volume of research has examined the effectiveness of strategy instruction or “strategy training” to help learners enhance their L2 performance. After discussing the above issues, this paper will focus on the qualitative data resulted from the pilot testing of an innovative strategy questionnaire designed to detect the types of strategies Greek EFL teachers employ in order to promote strategic learning in their classrooms. Presentation and discussion of these data was felt useful as the teachers’ comments offered informed insights towards the formulation of the final questionnaire.

 

Περίληψη

Στρατηγικές μάθησης δεύτερης γλώσσας (Γ2) είναι εκείνες οι σκέψεις και δράσεις που χρησιμοποιούν τα άτομα για να διευκολύνουν τη μάθησή τους, καθιστώντας την ταχύτερη και πιο ευχάριστη. Σημαντικοί διεθνείς ερευνητές έχουν εντοπίσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση των εν λόγω στρατηγικών, με τη γλωσσομάθεια και τα κίνητρα να είναι ιδιαιτέρως εμφανή μεταξύ άλλων. Επίσης έχει γίνει γραπτή τεκμηρίωση σχετικά με τη χρησιμότητα των στρατηγικών ως προς την αυτονομία του μαθητή, ενώ σημαντικός αριθμός ερευνών έχει εξετάσει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας στρατηγικών ως προς τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στους μαθητές ώστε να ενισχύσουν την απόδοση τους στη Γ2. Μετά τη συζήτηση των παραπάνω θεμάτων, το παρόν άρθρο θα επικεντρωθεί στα ποιοτικά στοιχεία που προέκυψαν από την πιλοτική εφαρμογή ενός καινοτόμου ερωτηματολογίου στρατηγικών που σχεδιάστηκε για να ανιχνεύει τα είδη στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι Έλληνες καθηγητές της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας ώστε να προωθήσουν τις  στρατηγικές μάθησης στις τάξεις τους. Πιστεύουμε ότι η παρουσίαση και η συζήτηση αυτών των στοιχείων είναι χρήσιμη καθώς τα ενημερωμένα σχόλια που έκαναν οι εκπαιδευτικοί συνέβαλαν ουσιαστικά στη διαμόρφωση του τελικού ερωτηματολογίου.

 

Key words: L2 learning strategies, strategy instruction, EFL learners

 

You can download the full paper in pdf format here