The purpose of this paper is to present how a part of the ‘movement alphabet’ vocabulary of Physical Education content has been taught though the CLIL programme. The programme took place in a class of 25 pupils of Year 2 in a school with an extensive English language curriculum, for one of the four 45-minute PE sessions per week. The team teaching model was used, thus the PE teacher and the English language teacher were both responsible for the design and implementation of the lessons. English was the only language used during the CLIL lessons by both teachers. The content of the Physical Education syllabus that was chosen, the objectives, the strategies, the materials and examples of assessment techniques are presented here. Furthermore, the difficulties encountered, as well as issues that require special attention are discussed.
Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσει πώς διδάχθηκε το λεξιλόγιο που αναφέρεται στο «κινητικό αλφάβητο» μέσω ενός προγράμματος εφαρμογής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής με τη μέθοδο CLIL. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε τμήμα 25 μαθητών της Β’ τάξης δημοτικού σχολείου με εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών στην Αγγλική γλώσσα, για μια από τις τέσσερις ώρες του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Φυσικής Αγωγής. Εφαρμόστηκε το μοντέλο της συνδιδασκαλίας με τους δύο εκπαιδευτικούς (Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας) σχεδιάζοντας και διδάσκοντας από κοινού, επικοινωνώντας με τους μαθητές μόνο στην Αγγλική γλώσσα. Παρουσιάζονται το περιερχόμενο της Φυσικής Αγωγής που επιλέχθηκε να διδαχθεί, οι στόχοι των μαθημάτων, οι στρατηγικές διδασκαλίας, το υλικό που χρησιμοποιήθηκε και παραδείγματα τεχνικών αξιολόγησης. Επίσης συζητούνται οι δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν και θέματα που χρήζουν προσοχής κατά την εφαρμογή της μεθόδου στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.
Keywords: Physical Education, CLIL, English language.