The present study sought to examine the effectiveness of a parallel syllabus intended to supplement the EFL textbook of the sixth grade of Greek state primary schools with readymade WebQuests. This longer-term implementation of WebQuests would cover the gap in the research concerning more longitudinal effects of WebQuests on developing learners’ multiliteracies – especially computer and information literacies – and their underlying sociocognitive/social-constructivist foundations. The action research involved twenty-one participants, sixth-grade students, and employed a mixed methods classroom research combining quantitative and qualitative data. Valuable insights were gathered by the comparison of the data of a pre- and post- meant questionnaire combined with the students’ answers to semi-structured interviews and the teacher’s observation log. The findings indicate that the aforementioned syllabus yielded positive results which support the use of WebQuests in primary education and satisfied the social constructivist demands with regard to new literacy achievement. The use of WebQuests presented students with ample opportunities to avail themselves of the skills and knowledge that will assist them in the future as regards their critical ability to locate, evaluate and synthesize the new information gathered in groups.
Η παρούσα μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα ενός παράλληλου πλαισίου προγράμματος σπουδών που σκοπό είχε να εμπλουτίσει το βιβλίο των Αγγλικών της ΄Εκτης Δημοτικού των δημόσιων δημοτικών σχολείων με διαδικτυακά διαθέσιμες εφαρμογές Ιστοεξερεύνησης. Αυτή η πιο μακροχρόνια εφαρμογή των Ιστοεξερευνήσεων θα κάλυπτε το κενό της έρευνας που αφορά στις πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των Ιστοεξερευνήσεων στην ανάπτυξη των πολλαπλών εγγραματισμών – ιδιαίτερα των εγγραμματισμών της χρήσης των υπολογιστών και της πληροφορίας – στους μαθητές, καθώς και των υποκείμενων κοινωνιογνωστικών/κοινωνικών-κονστρουκτιβιστικών δομών. Η έρευνα δράσης διεξήχθη σε είκοσι-έναν μαθητές της έκτης δημοτικού, και χρησιμοποίησε έρευνα μικτών μεθόδων μέσα στην τάξη συνδυάζοντας ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα. Η σύγκριση των δεδομένων από το ερωτηματολόγιο πριν και από το ερωτηματολόγιο μετά την εφαρμογή των Ιστοεξερευνήσεων, σε συνδυασμό με τις απαντήσεις των μαθητών σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις και το ημερολόγιο παρατηρήσεων του καθηγητή παρείχε πολύτιμες πληροφορίες. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το προαναφερθέν παράλληλο πλαίσιο προγράμματος σπουδών απέφερε θετικά αποτελέσματα που συνηγορούν για τη χρήση των Ιστοεξερευνήσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ικανοποίησε τις κοινωνικές κονστρουκτιβιστικές απαιτήσεις αναφορικά με την επίτευξη του νέου εγγραμματισμού. Η χρήση των Ιστοεξερευνήσεων παρείχε στους μαθητές ευκαιρίες να επωφεληθούν από τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώση, εφόδια που θα τους βοηθήσουν στο μέλλον, αναφορικά με την κριτική τους ικανότητα να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να συνθέτουν τις νέες πληροφορίες που συλλέγουν ομαδικά.
Keywords: WebQuests, New Literacies